Primarul Brașovului, George Scripcaru, care s-a întâlnit, vineri, cu conducerea RAT Brașov, pentru a discuta despre problemele angajaților care au oprit lucrul, spune că singura soluție legală pentru creșterea salariilor ar fi reducerea numărului de muncitori și redistribuirea banilor.
Primarul George Scripcaru a declarat, după întâlnirea cu conducerea Regiei Autonome de Transport Brașov, că municpalitatea este la zi cu subvențiile către RAT și că legal nu există posibilitatea unor majorări salariale, singura soluție fiind restructurarea de personal și redistribuirea fondurilor de salarii, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Este bine ca lumea să știe că municipalitatea și cetățenii Brașovului suntem cei care susținem cea mai mare parte a activității RAT. Din punct de vedere al municipalității, suntem la zi cu subvenția de 26 milioane lei pe care o acordăm anual Regiei și suntem la zi și cu acoperirea gratuităților pentru diversele categorii de cetățeni, cum ar fi elevii (în sumă de 5 milioane lei – n.r.)”, a spus Scripcaru.
Primarul a precizat că salariul mediu al angajaților Regiei este de circa 2.000 de lei, „ceea ce nu este neapărat puțin în comparație cu alte categorii”.
„Orice mărire salarială trebuie să respecte legea. Singura soluție ar fi o restructurare care s-ar putea face prin reducerea numărului de angajați și redistribuirea salariilor la categoriile de angajați cu salarii mai mici. De exemplu, dacă ar pleca o sută de angajați, s-ar putea face o creștere cu 10% a salariilor. Altă soluție legală nu există, iar aceasta și-o asumă conducerea RAT”, a mai spus primarul.
În cazul în care șoferii nu își vor relua activitatea, ei vor fi sancționați, deoarece nu respectă fișa postului.
Directorul de exploatare al RAT Brașov, Nicolar Spinean, a spus că ultima majorare salarială a fost făcută în 2007, iar salariul mediu brut este de circa 2.000 de lei pentru un angajat care are vechime și face ore suplimentare.
Regia are 962 de angajați, dintre care 360 sunt șoferi, iar încasările zilnice din vânzările de bilete și abonamente sunt de circa 110.000 – 120.000 de lei.
Prefectul Mihai Mohaci a preluat lista cu solicitările sindicaliștilor și a spus că o va înainta către MAI și Ministerul Muncii, însă a precizat că problema trebuie rezolvată la nivel local.
Șoferii de la Regia Autonomă de Transport (RAT) Brașov au refuzat, vineri dimineață, să meargă pe traseu, nemulțumiți că salariile nu le-au mai fost mărite de câțiva ani, iar la ora transmiterii acestei știri niciun mijloc de transport în comun nu circulă în oraș.
Potrivit purtătorului de cuvânt al RAT Brașov, Silviu Ștefan, protestul spontan a fost declanșat de șoferii de autobuze, care ar fi trebuit să intre în cursă la ora 05.30, iar acestora li s-au alăturat, de la ora 07.00 și șoferii de troleibuze.
„La această oră ar fi trebuit să fie pe traseu 140 de șoferi de autobuze și troleibuze. În total avem circa 360 de șoferi, dar aceștia sunt solidari cu colegii lor. La această oră nu circulă niciun autobuz. Singura revendicare a angajaților este cea legată de salarii”, declara reprezentnatul RAT Brașov.
La ora transmiterii acestei știri, protestrul continuă, astfel că traficul mijloacele de transport în comun nu a fost reluat în Brașov, iar șoferii de taxi refuză curse pe distanțe mai mici, al căror tarif este sub 10 lei.