Prima pagină » Știri » Se deschide un nou punct de frontieră între România și Ungaria

Se deschide un nou punct de frontieră între România și Ungaria

Se deschide un nou punct de frontieră între România și Ungaria
Guvernul a apobat, miercuri, printr-o hotărâre, deschiderea acestui nou punct de trecere a frontierei.

Reprezentanții asocierii care a realizat autostrada Nădlac-Arad și punctul de trecere a frontierei de la joncțiunea șoselei cu autostrada M43 din Ungaria au declarat corespondentului MEDIAFAX că sâmbătă va avea loc deschiderea traficului peste graniță. La inaugurarea punctului de frontieră sunt așteptați premierul Victor Ponta, care a revenit miercuri în țară din Turcia, unde a fost operat la genunchi, dar și premierul Ungariei, Viktor Orban.

Noul punct de control de la graniță, aflat la joncțiunea A1 (RO) și M43 (H), se va numi Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (RO) – Csanadpalota (H).

Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la granița cu Ungaria.

Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulație, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta polițiști de frontieră români și ungari.

Suprafața punctului Nădlac II este de 22 de hectare și este complet supravegheată video. De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale mașinilor, iar programele informatice afișează dacă mașinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită.

Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar și veterinar și transportul de mărfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare.

Pentru tarficul greu vor exista patru cântare, două pe fiecare sens de circulație.

Parcarea de pe sensul de ieșire din țară are 107 locuri pentru camioane.

Proiectul amenajării acestui punct de frontieră a fost modificat față de cel cuprins în contractul de construire a autostrăzii Nădlac-Pecica. Astfel, la solicitarea autorităților, punctul a fost extins, pentru a avea o capacitate de tranzit mult mai mare decât cea prevăzută inițial, iar costurile de amenajare se ridică la peste 30 de milioane de lei, pentru care s-a semnat un contract nou cu asocierea de firme care a realizat autostrada.

După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac, de pe DN7.

Deschiderea acestui nou punct de frontieră a fost aprobată de Guvern miercuri, printr-o hotărâre. Pentru acest proiect, bugetului Ministerului Afecerilor Interne a fost suplimentat cu 280.000 lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, pentru Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, în vederea achiziționării de echipamente necesare completării dotării și operaționalizării punctului de trecere a frontierei.

Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) este inclusă în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Rețeaua – Europeană de Transport (TEN-T), ce tranversează România și care are ca obiectuiv conexiunea între Autostrada (A1) și Autostrada (M43).

Tot sâmbătă, va fi deschis circulației și lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica și Arad.

Lotul II are o lungime de 16 kilometri, însă șase kilometri au fost deschiși circulației în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN7 și șoseaua de mare viteză. Astfel, vor mai fi deschiși traficului cei zece kilometri rămași, cuprinși între DN7 Pecica și Arad.

Construcția Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat inițial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Citește și