SE ÎNTÂMPLĂ ÎN ROMÂNIA. Cum dispar 53 de kilometri de drum dintr-o greșeală
Indicatorul a fost instalat sâmbătă la ieșirea de pe șoseaua de centură a Sucevei pe DN 17 și arată că între Suceava și Gura Humorului distanța ar fi de 145 de kilometri, în condițiile în care aceasta este de 36 de kilometri.
Același indicator arată că de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc sunt 148 de kilometri, în realitate distanța fiind de 58 de kilometri
Pe indicatorul rutier este menționat și că de la Suceava și până la Bistrița ar fi 159 de kilometri, în condițiile în care distanța este de 187 de kilometri.
Conform indicatorului, de la Suceava și până la Dej sunt 179 de kilometri, în condițiile în care distanța reală este de 251 de kilometri, iar până la Cluj Napoca – 182 de kilometri, când distanța este de 310 kilometri.
Potrivit datelor de pe spatele indicatorului, acesta a fost executat de o firmă de semnalizare rutieră din județul Timiș.
Cu doar 400 de metri înaintea acestui indicator este montat, de mai mulți ani, un alt panou rutier pe care sunt scrise datele corecte.
Lucrările la primul tronson al șoselei de centură a municipiului Suceava sunt aproape finalizate, în prezent fiind instalate indicatoare rutiere și se încheie montarea de parapete.
Primul tronson al șoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 și DN 17, urma să fie deschis la sfârșitul lunii decembrie 2014, dar termenul a fost prelungit până la mijlocul lunii ianuarie, iar acum se estimează că săptămâna viitoare ar urma să fie recepționat.
CNADNR a selectat, în 5 noiembrie 2014, asocierea formată din firmele bucureștene Teo Trans și Straco pentru a finaliza lucrările la tronsonul de 5,2 kilometri al șoselei de centură a Sucevei, care face legătura între DN 2, zona Pătrăuți, și DN 17, în localitatea Șcheia, iar termenul de execuție a lucrărilor, conform contractului, era de 45 de zile, valoarea totală fiind de 5,8 milioane de lei.
Lucrările la acest tronson erau realizate 97 % la data la care a fost semnat contractul, iar pentru a fi deschis circulației trebuiau reabilitați 4.000 de metri pătrați care au fost deteriorați din cauza stopării lucrărilor, executate marcaje și montate parapete metalice pe o lungime de 6,1 kilometri. Totodată, s-au montat 165 de stâlpi de iluminat, în condițiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât și sensul giratoriu din zona de intrare pe DN 17, așa numitul „zid al morții”, unde din cauza unui pilon de la un pod al șoselei de centură s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.
CNADNR a reziliat în 15 septembrie 2014 contractul de execuție a lucrărilor la șoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma SCT, fostă SCCF-Grup Colas, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării.
Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporție de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.
Lucrările la șoseaua de centură trebuiau terminate inițial în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.