Peste 400 de muncitori care au lucrat la lotul al patrulea al autostrăzii Sibiu – Orăștie au luat parte la o petrecere în tunelul de la Săcel, unde au instalat mese și grătare, reprezentanții constructorului afirmând că petrecerea a fost organizată „în semn de aprecierere a muncii angajaților”.
Petrecerea a fost organizată în tunelul de la Săcel (Sibiu), care are o lungime de 340 de metri, fiind primul tunel pe o autostradă din România. La aceasta au luat parte aproximativ 400 de angajați ai firmelor care au lucrat la lotul al patrulea al autostrăzii Sibiu – Orăștie, care se întinde între Sibiu și Săliște. În tunel au fost instalate mai multe mese, pe care au fost întinse platouri cu mâncare, precum și grătare pe care au fost prăjiți cârnați.
Foto: turnulsfatului.ro
Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii de firme Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL – Astalrom SA, care a construit acest tronson de autostradă, a declarat, duminică, pentru corespondentul MEDIAFAX, că petrecerea în tunel a fost organizată pentru toți angajații care au lucrat la autostradă, „în semn de apreciere a muncii lor”, întrucât lucrările au fost finalizate.
„Lucrările sunt finalizate, mai sunt doar mici lucruri de făcut, care țin de curățarea zonei. Așa am considerat noi că trebuie să organizăm o petrecere pentru toți angajații, în semn de apreciere a muncii lor, având în vedere că s-a încheiat lucrarea”, a declarat Sorin Scarlat.
Întrebat de ce a organizat petrecerea în tunel, Scarlat a răspuns: „A fost o petrecere a angajaților, nimic mai mult. Așa am considerat noi că tunelul este o zonă în care se poate organiza această petrecere a angajaților”.
Foto: turnulsfatului.ro
Sorin Scarlat a precizat că au participat la petrecere peste patru sute de angajați care au lucrat în zonă.
Foto: turnulsfatului.ro
Potrivit sursei citate, lotul patru din autostrada Sibiu – Orăștie va fi inaugurat joi, cel mai probabil în prezența premierului Victor Ponta. De altfel, tot joi vor fi inaugurate și tronsoanele unu și doi ale autostrăzii.
Lotul patu din autostrada Sibiu – Orăștie are o lungime de 16,2 kilometri, de la Săliște la capătul centurii ocolitoare a municipiului Sibiu, valoarea contractului fiind de 484 milioane lei fără TVA, din care aproximativ 412 milioane lei sunt finanțare europeană. Tronsonul, realizat de asocierea firmelor Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL -Astalrom SA, cuprinde două noduri rutiere, două viaducte de 925 metri, două poduri de 42 metri, patru pasaje peste autostradă de 26 metri, două pasaje peste calea ferată de 40 de metri și primul tunel de autostradă din țară, lung de 340 de metri.
Lotul al treilea al autostrăzii se întinde între Săliște (județul Sibiu) și Cunța (județul Alba) și are puțin peste 21 de kilometri. Din cauza alunecărilor de teren din zonă, lucrarea nu este finalizată odată cu celelalte trei loturi, termenul de execuție fiind sfârșitul anului viitor.
Al doilea lot se întinde între Vințișoara și Cunța, lucrările fiind executate de Straco Grup SRL și Studio Corona SRL Civil Engineering în baza unui contract de aproximativ 380 de milioane de lei, fără TVA.
Lotul unu al autostrăzii se întinde între localitățile Vințișoara (județul Alba) și Orăștie (județul Hunedoara), are 24 de kilometri și a fost realizat de Strabag în baza unui contract de circa 551 milioane de lei, fără TVA.
Ministrul delegat pentru Infrastructură, Dan Șova, a declarat, în 6 decembrie, la Lancrăm (județul Alba), după inspecția pe șantierul autostrăzii Sibiu-Orăștie, că circulația pe trei din cele patru loturi ale autostrăzii va fi deschisă până la Crăciun, spunând că a mers cu 160 km/oră și că „mașina era lină”. În ceea ce privește lotul trei al autostrăzii, unde lucrările nu vor fi terminate acum, Șova a afirmat că aici au apărut mai multe probleme cu terenul, însă acestea nu sunt pe coridorul autostrăzii, ci pe dealurile din apropiere, care alunecă spre autostradă.
Lucrările la autostrada Sibiu – Orăștie au debutat în octombrie 2011, în prezența premierului de atunci Emil Boc și a fostului ministru Anca Boagiu.