Secretar de stat în MT: Sunt avioane care operează fără probleme pe pista 1 a Aeroportului Otopeni
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Minea, a declarat, marți, că sunt avioane care operează fără probleme pe pista 1 a Aeroportului Otopeni, deși lungimea a fost redusă la 2.200 de metri, mai puțin aeronavele Boeing 747, din cauza riscului de „exfoliere a acostamentului”.
„Sunt și piloți care pot să opereze pe 2.200 (de metri – n.r.) în loc de 3.500, dar la sfârșitul lunii iunie această pistă va fi operațională sută la sută și acest prag nu va mai exista. Pista are o lungime de 3.500 de metri, din care această porțiune de 1.300 nu poate fi utilizată datorită covorului asflatic care are neconformități. Pentru a evita incidentele, a fost scurtată lungimea pistei, dar sunt avioane și piloți care operează fără probleme pe acestă lungime. Practic, 2.200 este o lungime absolut suficientă pentru majoritatea aeronavelor”, a declarat Ionel Minea după audierile din Comisia de transporturi din Camera Deputaților.
El a precizat că la pista 1 a Aeroportului Otopeni se realizează în prezent lucrări de întreținere, reparațiile capitale urmând să fie demarate după finalizarea pistei 2. Minea a susținut că singurele restricții la pista 1, în prezent, sunt impuse aeronavelor de tip Boeing 747, din cauza riscului de „exfloiere a acostamentului”.
De asemenea, Ionel Minea a susținut că este mulțumit de ritmul impus lucrărilor la aeroportul Otopeni. „În acest moment, de o lună și jumătate de când sunt răspunzător de acest segment, sunt mulțumit pentru ritmul pe care l-am impus pentru toate aceste lucrări care au demarat acum, deși ele puteau de mulți ani, dar vă invit pe toți acum să vedeți cum se lucrează la pista 2”.
Autoritatea Aeronautică Civilă din România (AACR), a solicitat la începutul lunii aprilie aeroportului Henri Coandă restricționarea traficului aerian pentru anumite categorii de aeronave, cu literă de cod superioară. Este vorba de categoriile E, pentru avioane cum sunt Boeing 767, Boeing 777, Airbus 330 și 340, precum și de categorie F, cum sunt Boeing 747-800 sau Airbus A380. După apariția documentului mai avut loc întâlniri, la sediul Ministerului Transporturilor și la sediul Autorității, unde s-a discutat pe tema infrastructurii căii de rulare, de mentenanță și alte probleme, iar experții CNAB vor furniza documente suplimentare legate de starea infrastructurii. Oficialii aeroportului au invocat și începerea lucrărilor de modernizare a pistei 1 a Aeroportului Otopeni și de intervenții la pista 2.