Prima pagină » Știri » Șeful CNADNR cere anchetă administrativă după o vizită pe șantierul DN 66, unde lucrările stagnează de 7 ani

Șeful CNADNR cere anchetă administrativă după o vizită pe șantierul DN 66, unde lucrările stagnează de 7 ani

Șeful CNADNR cere anchetă administrativă după o vizită pe șantierul DN 66, unde lucrările stagnează de 7 ani
Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Neaga, a solicitat, vineri, declanșarea unei anchete administrative, în urma unei vizite la șantierul de pe DN 66 Rovinari-Târgu Jiu-Bumbești Jiu, unde lucrările de modernizare stagnează de șapte ani.

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Neaga, a solicitat, vineri, declanșarea unei anchete administrative, în urma unei vizite la șantierul de pe DN 66 Rovinari-Târgu Jiu-Bumbești Jiu, unde lucrările de modernizare stagnează de șapte ani.

Narcis Neaga a făcut, vineri, o vizită neanunțată la șantierul de pe DN 66 Rovinari-Târgu Jiu-Bumbești Jiu, a doua de când este director general al CNADNR, el constatând că la modernizarea drumului lucrează mai puțin de zece muncitori, până în prezent fiind executate mai puțin de cinci la sută din lucrări, deși ar fi trebuit finalizată un sfert din investiție.

În timpul vizitei, directorul general al CNADNR a descoperit un câine maidanez căzut într-o groapă adâncă de circa trei metri, săpată pe marginea drumului respectiv, Neaga declarând corespondentului MEDIAFAX că a vrut să ceară ajutorul muncitorilor pentru a scoate animalul de acolo, însă în zonă nu se afla niciun angajat al companiei COMSA SA, care se ocupă de modernizarea DN 66.

„Acest câine salvează onoare companiei COMSA. Probabil voi găsi pe undeva niște muncitori care să vină să-l scoată pentru că acum el e foarte speriat, iar groapa e destul de adâncă pentru a putea ieși singur”, a spus Neaga.

Ulterior, șeful CNADNR a văzut, la câteva sute de metri distanță, câțiva muncitori care erau în pauză de masă și stăteau pe marginea drumului. Acesta a fost salutat de câțiva dintre muncitori, în timp ce alții au continuat să mănânce.

„Nu vă deranjați, stați dacă sunteți în pauza de masă. E foarte bine, dumneavoastră chiar sunteți în regulă. Felicitări pentru că munciți. La revedere”, le-a spus Neaga muncitorilor, după care și-a continuat vizita pe tronsonul de drum dintre Rovinari și Târgu Jiu.

Neaga s-a declarat nemulțumit de cele constatate pe șantierul de pe DN 66, declarând că vina pentru situația din teren nu este doar a constructorului, ci și a CNADNR.

„De săptămâna viitoare, șeful de proiect și șeful Unității de Implementare a Proiectului se vor muta la Târgu Jiu. Vor veni și vor sta aici pentru ca să se și lucreze până la urmă. Este și o problemă a companiei, nu doar a constructorului. Voi cere o anchetă administrativă ca să văd ce s-a întâmplat. Oricum, cei de la COMSA au venit la București, au promis că vor muta munții din loc, să nu umblăm la contract pentru că se vor apuca de treabă și, pe teren, vedeți și dumneavoastră care e situația. Sunt foarte nemulțumit, dar mai am un pic de răbdare”, a declarat Neaga.

Anterior acestei vizite, șeful CNADNR declarase că, în măsura în care va avea timp, va veni pe șantierul de pe DN 66 Rovinari-Târgu Jiu-Bumbești Jiu și din zece în zece zile pentru a urmări ritmul lucrărilor.

Tronsonul de drum național dintre Rovinari – Târgu Jiu – Bumbești Jiu face parte dintr-o porțiune de 80 de kilometri, între Filiași și Bumbești Jiu, jumătate din aceasta, respectiv partea dintre Rovinari și Filiași, fiind modernizată între anii 2007-2009. Lucrările respective au fost făcute de o firmă din Spania, în timp ce pentru tronsonul dintre Rovinari și Bumbești Jiu licitația a fost câștigată de o firmă din Ungaria, care în cinci ani a realizat doar patru la sută din proiect.

CNADNR a organizat, anul trecut, o nouă licitație pentru executarea lucrărilor pentru tronsonul dintre Rovinari și Bumbești Jiu, câștigător fiind compania COMSA SA, din Spania. Aceasta a început lucrările în primăvara acestui an și ar trebui să le finalizeze în circa doi, până în momentul de față spaniolii executând sub cinci la sută din proiect, deși, conform graficelor de execuție, un sfert din investiție trebuia finalizată deja.

Citește și