Senatul a adoptat, ca prim for legislativ sesizat, proiectul de lege pentru aprobarea OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto.
Printre modificările admise de Comisia pentru comunicații și tehnologia informației este prelungirea perioadei de tranziție a celor afectați de reglementările OUG la 1 februarie 2020. Termenul inițial prevăzut era 1 noiembrie 2019.
„Persoanele fizice și juridice care deruleză operațiuni ce intră sub incidența prezentei ordonanțe de urgență beneficiază de o perioadă de tranziție până la data de 1 februarie 2020”, arată amendamentul admis de comisia specializată.
O altă modificare adusă la OUG vizează veniturile operatorilor platformelor digitale: „Toate veniturile obținute în urma efectuării de transport cu autoturism și șofer alternativ inclusiv veniturile operatorilor platformelor digitale provenite din activitatea efectuată pe teritoriul României sunt impozitate în conformitate cu legislația fiscală în România”.
De asemenea, conform unui alt amendament admis de senatori, operatorul platformei digitale va trebui să aibă o filială înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin care se derulează activitățile comerciale în România.
Senatorii au eliminat obligația ca autoturismele care efectuează transport aleternativ să aibă maxim cinci locuri.
Ordonanța de Urgență care reglementează serviciile de ridesharing a fost adoptată pe 25 iunie.
Potrivit OUG, pentru serviciile digitale de ridesharing mașinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, se acceptă și achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.