Drumul spre stațiunile de pe Valea Prahovei a început să fie din nou peste măsură de aglomerat, o dată cu răcirea vremii. Șoferii care merg la munte au acum la dispoziție primii 60 de kilometri din așa-numita Autostradă a Zăpezii, însă aceasta nu rezolvă decât unul dintre locurile tradiționale de sugrumare a traficului de pe DN1. Marele avantaj al acestei porțiuni de autostradă este că ocolește punctele negre cele mai periculoase de pe DN1, în care au murit cei mai mulți oameni.
Șeful Direcției Generale a Poliției Rutiere, Lucian Diniță, a explicat pentru gândul că porțiunea din Autostrada A3, între București și Ploiești, a rezolvat doar o mică parte din problema traficului de pe DN1: marele „dop” de la Bărcănești, unde apăreau cozi imense de mașini.
„În momentul de față, se poate spune că s-au egalizat fluxurile. Nu mai e aglomerația pe care o știam noi la Bărcănești, eterna poveste cu zeci de kilometri de cozi. Acum s-a fluidizat, dar sigur că rămâne tronsonul de la Câmpina la Brașov, care nu are capacitate de preluare. Nu s-a reușit decât să se elimine un sfert din problema de pe DN1. În rest, pe serpentine nu e nimic nou în materie de infrastructură”, a declarat pentru gândul Lucian Diniță.
Situația accidentelor nu s-a înrăutățit pe DN1 față de anii trecuți, iar acum există un motiv în plus ca numărul accidentelor pe drumul spre munte să scadă, crede Lucian Diniță: „Autostrada este un loc unde cei care erau tentați să alerge au acum condiții”.
Șeful Poliției Rutiere îi avertizează pe șoferi că sezonul rece a început deja în localitățile de munte și că este prudent ca mașinile să fie echipate cu anvelope de iarnă. Au apărut deja înghețul la sol, temperaturi scăzute noaptea și dimineața, pe parcursul zilei apărând apă pe carosabil, care seara îngheață. Lucian Diniță amintește că s-a creat o confuzie în legătură cu obligativitatea anvelopelor de iarnă.
„Nu mai este vorba despre data de 1 noiembrie. La lege spune foarte clar, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii pe toate drumurile cu gheață sau polei. Se face confuzie cu anul trecut, când prevederile acestea au intrat în vigoare, la 1 noiembrie. Acum poți să dai deja de zone cu gheață sau polei. În primul rând este vorba de vătămarea persoanelor, dar e vorba și că nu are cine să te despăgubească, în caz de accident. Asigurătorii nu te vor despăgubi, dacă se constată că nu erai în regulă la cauciucuri”, explică șeful Poliției Rutiere.
Care sunt cele mai periculoase zone de pe drumul spre munte
Zilnic, pe DN1 circulă în medie cel puțin 16.000 de autoturisme pe orice sector de drum, cu maxime de trafic care ajung și la o medie zilnică de 54.000 de autovehicule pe tronsoanele aglomerate.
Poliția Rutieră a stabilit, în perioada 1999-2011, 85 de puncte negre pe această șosea care străbate România din București până la ieșirea spre Ungaria, la vama Borș. Cele mai periculoase, adică locurile în care au murit cei mai mulți oameni în accidente rutiere, se află pe tronsonul București-Brașov. Din primele 10 cele mai periculoase zone de pe DN1, 9 se află pe acest tronson de drum, conform datelor obținute de gândul.
Clic pentru a mări
•Tâncăbești: 31 morți, 51 accidente grave, 53 răniți grav, 5 puncte negre
•Șelimbăr: 24 morți, 51 accidente grave, 41 răniți grav, 5 puncte negre
•Băicoi: 23 morți, 43 accidente grave, 39 răniți grav, 4 puncte negre
•Câmpina: 23 morți, 40 accidente grave, 30 răniți grav, 4 puncte negre
•Balotești: 18 morți, 36 accidente grave, 32 răniți grav, 3 puncte negre
•Otopeni: 17 morți, 65 accidente grave, 56 răniți grav, 5 puncte negre
•Săftica: 16 morți, 30 accidente grave, 28 răniți grav, 3 puncte negre
•Păulești – zona Ploiești Nord: 15 morți, 24 accidente grave, 18 răniți grav, 2 puncte negre
•Puchenii Moșneni: 12 morți, 26 accidente grave, 25 răniți grav, 2 puncte negre
•Bănești: 12 morți, 24 accidente grave, 18 răniți grav, 2 puncte negre
Clic pentru a mări
În județul Ilfov există cinci zone de pe DN1, în care sunt grupate 19 puncte negre. Între 1999 și 2011, aici au murit 93 de oameni.
Clic pentru a mări
În județul Prahova există 14 zone de pe DN1, în care sunt grupate 30 de puncte negre. În perioada 1999-2011, aici au murit 140 de oameni.
Clic pentru a mări
În județul Brașov, există 2 sectoare pe DN1, în care sunt grupate 3 puncte negre. Între 1999 și 2011, aici au murit 12 oameni.