„Este vorba despre niște comasări abuzive dispuse la ordinul MEN, comasări de școli, de clase, desființarea unor structuri ale unităților școlare, în special din mediul rural, avem un cost standard care este subdimensionat. Toate aceste măsuri au fost dispuse fără a se purta vreun dialog cu partenerii reprezentativi, nici cu părinții. Suntem în situația în care marile colegii naționale, unde aveam personal înalt calificat, nu se pot încadra în costurile standard. Ei își doresc să îndepărtăm profesori bine pregătiți și să aducem numai debutanți pentru că ei costă mai puțin. Noul ministru are obligația să țină cont de problemele pe care noi le prezentăm cu ocazia acestor acțiuni și să dispună măsurile care se impun”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”.
„Problemele pleacă de la alocarea unui buget insuficient pentru școli, de la calcularea costului standard care este insuficient pentru plata salariilor în 2018. Sunt comasări la școli care se află și la 20 de kilometri distanță una de alta, lucru care nu mai permite un management eficient. Totul vine din această idee de a restrânge cheltuielile din învățământ și de diminuare acestor cheltuieli pe cale de consecință. Mai sunt și alte probleme: până la această dată trebuia să avem un regulament de sporuri, nu îl avem, trebuia să avem criterii de normare, nu le aveam în egală măsură. Situația s-a agravat la începutul anului 2018”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Ștefan Militari, consilier juridic școlar.
Pichetul urmărește „blocarea comasărilor abuzive de clase, grupe și unități de învățământ; respectarea prevederilor legale privind drepturile salariaților din învățământ; dialog social real în educație; creșterea alocărilor bugetare pentru educație reflectate în special în costul standard per preșcolar /elev”, se arată într-un comunicat de presă al sindicaliștilor, remis MEDIAFAX.
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” a anunțat că s-a retras luni din toate structurile de dialog social de la nivelul Ministerului Educației Naționale până la momentul în care instituția „va înțelege că un dialog social real presupune transparență, comunicare, discuții de pe poziții de egalitate și parteneriat”.