Prima pagină » Știri » Sindicatele spun că simularea examenelor nu au fost organizată corect. „Subiectele au fost mai dificile”

Sindicatele spun că simularea examenelor nu au fost organizată corect. „Subiectele au fost mai dificile”

Sindicatele spun că simularea examenelor nu au fost organizată corect. „Subiectele au fost mai dificile
Simularea examenelor naționale trebuie să fie unitară, așa cum subiectele evaluării și bacalaureatului sunt unice, altfel inspectoratele școlare pot da dovadă de exces de zel, concepând cerințe mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii, a declarat, miercuri, președintele FSLI, Simion Hancescu.

Simularea examenelor naționale trebuie să fie unitară, așa cum subiectele evaluării și bacalaureatului sunt unice, altfel inspectoratele școlare pot da dovadă de exces de zel, concepând cerințe mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii, a declarat, miercuri, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Simion Hancescu.

„Simulărilor la examenele naționale nu au fost organizate corect. Simulările nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un județ la altul”, a spus Simion Hancescu.

Liderul  FSLI susține că fiecare catedră trebuie lăsată să își facă singură subiectele, profesorii respectivi fiind în măsură să știe ce materie a fost parcursă și astfel elevii să nu fie puși în situația să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă.

Hancescu a precizat că ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o școală la alta în această perioadă.

„Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel și pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii. Dar trebuie să arătăm ce știu elevii, nu ce nu știu. Rezultatele acestei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea și îi descurajează și pe elevi și pe profesori”, a mai spus Hancescu.

Celălalt sindicat, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, arată că a cerut Ministerului Educației ca pentru următoarele simulări și examene naționale să stabilească clar gradul de dificultate al subiectelor, astfel încât aceastea să fie în concordanță cu realitatea de la clasă.

„La ora actuală putem discuta de două probleme diferite. La prima vedere putem vorbi de interesul pentru școală al copiilor, care a scăzut îngrijorător în condițiile în care pe toate canalele se promovează nonvaloarea, iar tot mai mulți elevi nu mai sunt atrași de actul educațional. Pe de altă parte, ne confruntăm și cu probleme interioare de sistem. Aceste simulări, oricât ar dori cadrele didactice, nu pot fi concludente”, a declarat Marius Nistor, președintele FEN „Spiru Haret”.

El susține că fiecare profesor are propria planificare a lecțiilor și de aici pot apărea discrepanțe între notele elevilor din același județ.

„În al doilea rând, Ministerul Educației Naționale trebuie să se decidă în privința nivelului mediu de informații pe care trebuie să îl știe elevul la finalul unui ciclu școlar, asfel încât subiectele la simulări și la examenele naționale să țină cont de acest lucru”, a precizat Marius Nistor.

Simulările evaluării naționale și examenului de bacalaureat sunt descentralizate, fiecare inspectorat școlar își stabilește propriul calendar și propria metodologie, acestea având loc până la sfârșitul lunii aprilie.

Promovabilitatea la simularea examenelor naționale din Capitală a fost de 24% la proba de matematică și 59,09% la cea de limba romană de la bacalaureat. La  simularea de la  evaluarea națională 35% dintre elevi  au trecut la proba de matematică  și 85% la limba română.

Citește și