Sistemul RCA s-a blocat. Mii de șoferi, neînregistrați în bazele de date
În aceste condiții, autoritățile de control nu pot verifica dacă șoferii au sau nu asigurări, însă rămân de bază chitanța și polița cu timbru sec din registrul unic al asigurătorilor.
Sistemul a creat probleme tehnice încă de luni, iar softul nu a operat bonusurile legale, spre nemulțumirea șoferilor.
Motivul blocării sistemului de înregistrare a poliților RCA ar fi, potrivit brokerilor, de natură tehnică, însă alți asigurători anunță că softul sistemului nu este updatat și din acest motiv mii de șoferi din întreaga țară au fost prejudiciați. Mai mult, Legea RCA nu a fost aprobată, iar ordonanța de urgență care îngheța tariful RCA pentru șase luni nu a fost publicată în varianta certută și asumată de transportatori și ASF, după mitingul de joi, 15 septembrie.
Sistemul este oprit din CEDAM (n.r. baza de date cu asigurările auto obligatorii încheiate la nivel național) însă nimeni nu dă explicații. Doar două societăți de pe piață (n.r în total sunt nouă asemenea societăți) dau bonusul/ mouse, însă nici ASF nu a reușit, până acum, să explice situația. La nivel de autoritate se știa doar că sistemul nu merge.
„Luni, sistemul a mers, dar cu intermitențe și cu probleme, în sensul că nu s-au acordat bonusuri pentru șoferi, iar oamenii au fost nemulțumiți. Marți, sistemul n-a mai mers deloc, dar noi, ca să nu ne pierdem clienții, am înregistrat în portofoliul propriu RCA-urile, eliberându-le oamenilor documentul doveditor, urmând ca în momentul deblocării sistemului să operăm tranzacția”, ne-a explicat un broker de la una dintre societățile de asigurări de pe piață.
Alți brokeri au încercat să explice blocarea sistemului printr-o inspecție centrală pe care asigurătorii ar fi demarat-o la nivelul service-urilor care ar practica prețuri peste cele ale pieței, numai că este greu de crezut că brokerii și-ar fi permis să blocheze sistemul și să piardă astfel mii de clienți.
Reamintim că tot marți, cele patru organizații ale transportatorilor au cerut membrilor Comisiei Tranporturilor din Camera Deputaților amânarea votului pe Legea RCA și întocmirea raportului de variantă transmis către Senat, fapt acceptat de deputați.
Transportatorii acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară de „știrbirea proiectului inițial de lege. (…) Textul care prevedea introducerea tarifului de referință ca principiu de bază în construcția primei RCA a dispărut, deși acesta fusese covenit după negocierile cu transportatorii. Practic, a fost luat de bază pentru lege textul ordonanței care prevedea ca tariful să funcționeze pentru o perioadă de șase luni”, se arată într-un comunicat formulat de patronatele din transporturi FORT, UNTRR, APTE 2002 și APULUM.