ȘOFERI, atenție unde vă PARCAȚI mașinile! Capitala cumpără autospeciale pentru RIDICAREA autovehiculelor parcate NEREGULAMENTAR
Furnizorii au obligația de a furniza șase autospeciale pentru ridicarea rapidă a autovehiculelor, în vederea prestării activității de ridicare, tractare și transport a mașinilor staționate neregulamentar/ abandonate pe drumurile publice ori pe domeniul public. Autospecialele cu platformă și sistem de încărcare liftant lateral trebuie să asigure ridicarea în siguranță a vehiculelor pe roți staționate neregulamentar pe domeniul public (carosabil, trotuare, spații verzi etc.), din orice poziție care permite folosirea sistemului, potrivit caietului de sarcini anexat anunțului licitației.
De asemenea, acestea trebuie să aibă în dotare echipamente de ridicare liftante capabile să ridice autovehiculele staționate neregulamentar/ abandonate pe drumurile publice ori pe domeniul public.
Valoarea totală estimată fără TVA a acestora se ridică la aproape trei milioane de lei.
În același timp, autospecialele trebuie să aibă o putere minimă de 185 cai-putere, să poată ridica cel puțin 2500 de kilograme. De asemenea, ele trebuie să dispună de oglinzi retrovizoare exterioare cu reglaj electric și degivrante, camere multiview, sistem audio, aer condiționat și încălzire auxiliară în staționare.
Timpul operațiunii de ridicare trebuie să fie de maximum 60 secunde/autovehicul, de la momentul poziționării autospecialei lângă mașina parcată neregulamentar.
„Sistemul liftant lateral al autospecialei trebuie să fie prevăzut cu brațe culisante, din oțel, care să intre în contact doar cu roțile/anvelopele autovehiculului care urmează a fi ridicat. Brațele culisante ale sistemului liftant lateral trebuie să permită ridicarea de autovehicule pe ambele părți ale autospecialei, respectiv stânga/ dreapta”, se mai arată în caietul de sarcini.
Cum a început totul
Această achiziție are loc după ce primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că vrea să introducă din nou practica ridicării mașinilor parcate neregulamentar. Șoferii bucureșteni ar putea risca amenzi de la 500 lei, potrivit unui proiect ce se află în dezbatere publică pe site-ul primăriei generale.
Concret, șoferii mașinilor ale căror masă maximă autorizată este mai mică de 5 tone, prinși pe picior greșit, vor plăti următoarele sume: 200 lei pentru ridicare, 150 lei pentru transport și 150 lei pentru depozitare/zi. Amenda totală se ridică la suma de 500 lei. Șoferii mașinior mai grele de 5 tone vor suporta amenzi și mai mari: 200 lei pentru ridicare, 270 lei pentru transport și 150 lei pentru depozitare/zi. În total, 620 lei.
Înainte de a fi ridicat, autovehiculul va fi fotografiat din mai multe unghiuri pentru ca ulterior proprietarul să nu-l poată acuza pe operator că i-a fost avariată mașina în timpul operațiunii de ridicare. De asemenea, un punct important al proiectului este faptul că o mașină parcată neregulamentar nu va putea fi ridicată dacă în ea se află cineva.
Perioada maximă de depozitare a mașinilor ridicate este de un an, iar dacă în acest interval proprietarul nu se prezintă pentru a-și lua autovehicului, acesta va fi considerat abandonat și prin urmare va fi dat spre casare, potrivit proiectului.