„1 din 4 bucureșteni conduce în prezent o mașină. Chiar dacă nu sunt neapărat șoferi, 40% dintre locuitorii Capitalei circulă cu mașina cel puțin săptămânal. Tot în intervalul unei săptămâni obișnuite, RATB-ul este utilizat de peste 70% din populația Capitalei, metroul de peste 50%, microbuzul de 20% dintre aceștia, iar taxiul de 10%”, se arată în document, scrie Agerpres.
4 din 10 români consideră mașina absolut indispensabilă/o necesitate, în timp ce 3 din 10 au definit-o drept o comoditate, doar un mijloc de transport oricând la îndemână. Aproximativ 1 din 10 români văd autovehiculul ca fiind un ajutor (12%) sau un element de confort (7%).
„Pentru 5% dintre români, mașina este însă cel mai important lucru din viața lor, acest lucru fiind valabil în special pentru tinerii șoferi cu vârste între 18 și 24 de ani, în rândul cărora proporția celor care nu pot trăi fără autoturismul lor crește la 11%. În ciuda traficului, bucureștenii sunt cei care apreciază cel mai mult rolul mașinii de a economisi timp (13%), prin comparație cu rezultatul total la nivel de țară (3%)”, informează Ipsos Research.
Cercetarea s-a desfășurat în luna august-septembrie 2015, pe un eșantion de 1.200 respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 64 ani, reprezentativ pentru populația României.
În fiecare an, la 22 septembrie, este marcată Ziua europeană fără mașini pentru promovarea de alternative la automobilul personal sau de serviciu. Aceasta este o inițiativă a Comisiei Europene și promovată de Uniunea Europeană. A început să fie marcată în mai multe orașe de pe continentul european din 1999. Ideea a câștigat teren și în alte părți ale lumii, în orașe precum Montreal, Seul și Tokyo. În prezent, se celebrează în peste 2.000 de orașe din 40 de țări de pe tot mapamondul. Centrele orașelor se închid circulației auto, promovând ca alternative mersul pe jos, bicicleta, transportul public și alte forme de deplasare ecologice.