Astfel, 17,6% dintre români se declară foarte interesați de campania electorală pentru alegerile prezidențiale și 35,2% interesați, în timp ce 31,3% dintre respondenți aleg varianta „puțin interesat”, 14,8% „deloc interesat”, iar 1,1% dintre aceștia nu știu sau nu răspund.
În ceea ce privește candidatul ales, 70,9% dintre români afirmă că știu sigur cu cine vor vota la prezidențiale, în timp ce 18% nu au această certitudine, iar 11,2% nu știu sau nu răspund.
La capitolul notorietate, cel mai bine este plasat Victor Ponta, 97,1% dintre cei intervievați declarând că știu de candidatura acestuia. Pe locul doi ca notorietate se situează Klaus Iohannis (95,3%), apoi Elena Udrea (95,2%), Călin Popescu Tăriceanu (91,6%), Monica Macovei (88%), Dan Diaconescu (82,2%), Corneliu Vadim Tudor (78,7%), Teodor Meleșcanu (78,6%), Kelemen Hunor (63,1%), Gheorghe Funar (47,4%), William Brânză (36,5%), Szilagyi Zsolt (31,5%), Constantin Rotaru (23,3%), Mirel Amariței (23,2%), scrie Agerpres.
Cu afirmația „subiectele dezbătute în campania electorală au legătură cu problemele care mă interesează în mod direct” și-au exprimat acordul 55% dintre subiecții intervievați, în timp ce 31,6% au spus că nu sunt de acord, iar 13,4% nu știu sau nu răspund.
Pe de altă parte, 36,5% dintre români sunt de acord cu ideea că subiectele dezbătute în campanie nu au legătură cu problemele țării, în timp ce 46,4% nu sunt de acord cu această afirmație. 17,2% nu știu sau nu răspund.
Totodată, 46,5% dintre respondenții sondajului consideră că au cunoștință de programele principalilor candidați, 35% declară că nu cunosc, iar 18,5% nu știu sau nu răspund.
Sondajul mai relevă că 28% dintre români și-ar putea schimba opțiunea de vot ca urmare a acestei campanii electorale, în timp ce 55,9% infirmă o asemenea posibilitate, iar 16,2% nu știu sau nu răspund.
Sondajul a fost realizat la comanda cotidianului „Adevărul” și are o eroare maximă de Ä… 3%, la un grad de încredere de 95%. Volumul eșantionului a fost de 1095 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenților.