Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat care sunt obiectivele sale pentru infrastructura României în următorii patru ani. Printre cele mai importante proiecte este legătura rutieră dintre Constanța și Europa Centrală și de Vest, precum și finalizarea primei autostrăzi ce traversează Carpații.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit despre planurile de infrastructură din următorii patru ani, care includ, construcția a peste 2.000 de kilometri de autostrăzi, dar și prima autostradă ce va traversa Carpații, sau finalizarea unei legături rutiere între Marea Neagră și Europa Centrală și de Vest.
„Doamnelor și domnilor, în cel mai precaut scenariu, România va avea în anul 2029, la început de 2029, o rețea rapidă de peste 2.000km de autostrăzi și drumuri expres, iar în cel mai optimist scenariu ne ducem undeva la 2300 de kilometri.
Până în anul 2028, România va finaliza integral legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră și Europa Centrală și de Vest, ceea ce va genera multiple o oportunități de investiții în economia națională. Cu alte cuvinte, vom conecta portul Constanța și capitala noastră, București, cu vestul și centrul Europei.
România, tot în acest ciclu electoral de patru ani, va finaliza prima autostradă care va traversa Carpații. O autostradă pe care o așteptăm cu toții de 30 și ceva de ani și de care s-a vorbit de 30 și ceva de ani și care va fi finalizată în acest ciclu electoral. Dar totodată în acești patru ani vom finaliza loturile lipsă de auto de pe autostrada de centură a Bucureștiului.”, menționat Grindeanu.
De asemenea, Grindeanu are în vedere finalizarea autostrăzii A8, o rută importantă ce face legătura între Târgu Mureș și Ungheni.
„De asemenea, ceea ce am amintit mai devreme, autostrada A1 de la Constanța până la Nădlac, autostrada A7 George de la Ploiești până la Siret și de asemenea o altă autostradă extrem de importantă pentru estul României și nu doar pentru estul României, și anume autostrada A8 care va lega Târgu Mureș de Ungheni.
Numai prin construcția integrală, ca să vă dau un exemplu, a autostrăzii A 0, din jurul Bucureștiului, în următorii 2 ani se va realiza continuitatea tuturor rutelor de transport de marfă, reducând timpii pierduți în trafic și implicit costurile transportatorilor. Practic va fi fluidizat traficul rutier de marfă pe traseele pan-europene Constanța-Nădlac, Giurgiu-Siret sau Giurgiu-Albița.”, a mai adăugat Grindeanu.
FOTO: captură