Prima pagină » Știri » Sorin Oprescu anunță un nou proiect în București: Tunel de 14 km între Podul Ciurel și autostrada spre Pitești. Când va fi gata Podul Ciurel

Sorin Oprescu anunță un nou proiect în București: Tunel de 14 km între Podul Ciurel și autostrada spre Pitești. Când va fi gata Podul Ciurel

Sorin Oprescu anunță un nou proiect în București: Tunel de 14 km între Podul Ciurel și autostrada spre Pitești. Când va fi gata Podul Ciurel
Primarul Sorin Oprescu nu va mai face la sol drumul expres spre autostrada A1, ci va construi un tunel de 14 km între Podul Ciurel și autostrada București-Pitești. Edilul spune că tunelul va avea o lungime cuprinsă între 7,8 și 14 km, iar costurile vor fi doar puțin mai mari față de varianta la sol care implică foarte mulți bani pentru expropieri. Cetățenii din zonă s-au opus proiectului spunând că este prea costisitor și va aduce traficul de pe autostrada A1 în centrul orașului. La rândul său, Oprescu promite că podul de la Ciurel va fi gata până la finele acestui an.

„Cetățenii din zona pot să stea liniștiți. Am înțeles că se gândeau cu groază că intrăm cu exproprierile după ce trecem cu lucrarea de Sos. Virtuții. În condițiile în care cetățenii nu vor, cred că este mai înțelept să procedăm așa. Vom termina podul de la Ciurel. Anul acesta voi face și o altă licitație ca să fac un tunel ce ar putea avea o lungime cuprinsă între 7,8 și 14 km, nici eu nu știu ce lungime va avea. Acest tunel  va porni de la Podul Ciurel și va ajunge la Autostrada A1. Problema cu lungimea tunelului este că nu poți să-l bagi pe roman, pe bucureștean, într-un tunel de 14 km. Este o problemă medicală. Acolo în tunel șoferii pot face atacuri de panică, nu poți să mergi cu copiii în mașină 14 km prin tunel, nu sunt obișnuiți. Astfel o să încercăm să îl facem mai scurt și o să ieșim cu el din subteran acolo unde am de expropriat 3 mp dreapta și 3 mp pe stânga, din pământuri, nu din case, și atunci nu se mai supăra nimeni”, a declarat Oprescu, pentru HotNews.ro.

În privința celor care au suspendat în instanță și chiar au anulat una dintre autorizațiile date de Primăria Capitalei pentru pasaj, Oprescu le transmite că pot sta liniștiți, deoarece nu mai expropiază pe nimeni. Primăria Capitalei a demarat lucrările la drumul expres spre Autostrada București-Pitești în 2010, iar conform documentelor prezentate la vremea respectivă, artera, de 8,3 km, ar fi urmat să facă legătura între Splaiul Independenței și autostrada A1.

Licitația pentru executarea lucrării a fost câștigată de către consorțiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct – Tehnologica și Proiect București, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 de luni, de la demararea construcției, respectiv anul 2014. Costurile lucrării se ridică la 138 milioane de euro. 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și