SPAȚII DE BIROURI. Ce presupun noile reglementări care permit reîntoarcerea angajaților la birou
Skanska a stabilit o serie de reglementări și și-a adaptat spațiile de birouri din Europa Centrală și de Est, pentru a le permite angajaților să revină la birou în condiții de siguranță. Schimbările includ noi protocoale privind siguranță și igienă, reorganizarea spațiilor de lucru, dar și folosirea tehnologiilor integrate deja în clădiri.
În sectorul spațiilor de birouri primele măsuri de prevenție au fost luate încă de la apariția pandemiei în regiune, iar acum, odată cu revenirea la birou, modul de lucru este adaptat la nouă normalitate. Divizia de dezvoltare comercială a Skanska din CEE a implementat o serie de măsuri, dezvoltate în cooperare cu experți externi, pentru fiecare clădire din regiune, aflată în portofoliul sau. Liderul de pe piață de birouri operează în zece orașe din patru țări: Cehia, Ungaria, România și Polonia.
După aproape două luni de lucrat de acasă, angajații Skanska se întorc treptat la birourile lor, în baza unui program stabilit anterior și cu respectarea măsurilor de siguranță necesare.
Jumătate din totalul forței de muncă se va află la birou
Pentru a menține regulile de distanțare socială, doar jumătate din totalul forței de muncă se va află la birou, aceste schimburi fiind gestionate prin programul Shifts al Microsoft. Angajații sunt informați rapid și direct prin canale de comunicare dedicate, precum un website de Intranet lansat special pentru astfel de actualizări.
Măsurile de siguranță includ stații de lucru dedicate și zone separate pentru persoanele din birouri, reducerea numărului de personae în spațiile comune și sălile de conferințe, camere dedicate numai pentru întâlniri cu clienții externi și aplicarea reglementărilor naționale ale țărilor din regiune privind echipamentele de protecție.
In birourile Skanska sunt afișate mesaje vizuale, special concepute pentru a ajută la respectarea politicilor de distanțare socială
Pentru a le oferi angajaților orientări clare și informații cu privire la noul mod de organizare, în birourile Skanska sunt afișate mesaje vizuale, special concepute pentru a ajută la respectarea politicilor de distanțare socială. Acestea includ afișe și marcaje pe podea cu recomandări pentru fiecare zona sau camera din birou și reguli generale care trebuie urmate.
„Lucrul de la distanță a fost un test la nivel global, iar acum ne îndreptăm atenția către adaptarea spațiilor de birouri la nouă realitate. Am colaborat foarte bine și în această perioada de distanțare socială iar șantierul nostru din Campus 6 a rămas deschis, activitatea continuând în condiții de maximă siguranță pentru toți cei aproximativ 500 de oameni. Odată cu revenirea la birou ne-am reorganizat spațiile de lucru pentru a răspunde nevoilor actuale și am stabilit noi standarde de siguranță în clădirile din portofoliu, nu doar în România, ci și la nivel regional, astfel încât chiriașii noștri să beneficieze de cele mai bune condiții.
Siguranță și sănătatea angajaților, clienților, partenerilor și comunităților noastre reprezintă prioritatea principala a Skanska și corespunde uneia dintre valorile noastre fundamentale, Grijă pentru viață”, a declarat Aurelia Luca, Vicepreședinte Executiv Operațiuni Skanska România.
Primele măsuri în contextul Covid-19 au fost implementate de Skanska la apariția pandemiei în regiune, în martie. Acolo unde a fost posibil, angajații Skanska au lucrat de la distanță, de la biroul de acasă. Adaptarea la acest mod de lucru s-a realizat rapid, datorită unui program flexibil și a regulilor clare în ceea ce privește lucrul de la distanță, care existau deja în cadrul companiei. Un rol central l-a avut utilizarea instrumentelor digitale, care facilitează foarte mult întâlnirile virtuale și activitățile zilnice.
De asemenea, compania a introdus un sistem de schimburi și măsuri suplimentare de control pe șantiere și a suplimentat normele de igienă. Această abordare, care implică ambele divizii Skanska, a permis companiei să continue să lucreze la proiectele sale, în ciuda provocărilor provocate de pandemie.
Clădiri adaptate la nouă normalitate
În urmă acțiunilor derulate în propriile spații de birouri, Skanska împărtășește cu clienții și chiriașii din clădirile sale cunoștințele acumulate și noile standarde de siguranță. Acesta este un exemplu de cooperare între proprietar, administratorii de clădiri și chiriași, care este atât de important în contextul revenirii la birou. În plus, în baza datelor obținute în urmă acestor colaborări, Skanska va putea contribui prin programele sale la regândirea modului de proiectare a spațiilor de birouri moderne pentru a preîntâmpina eventualele riscuri pandemice viitoare.
In cladirile de birouri din Bucuresti angajatii sunt scanati automat, iar înregistrarea la recepție se face fără contact uman
În București, noi măsuri au fost luate în Equilibrium, clădirea de birouri situată la intrarea în cel mai dezvoltat și mai dinamic centru de business din Capitală, zona Floreasca – Barbu Văcărescu. Aici, angajații care ajung în zona de acces sunt scanați automat de către un sistem care funcționează cu ajutorul unor camere cu termoviziune. Când o persoană are temperatura corporală egală sau mai mare de 37,3 grade, ea este oprită automat.
De asemenea, au fost activate și alte facilități oferite, precum înregistrarea la recepție fără contact uman, doar prin simplă folosire a tabletei deja instalată. Iar pentru curieri a fost special amenajată o zona în exteriorul clădirii, unde sunt și spații de depozitare, de tip easy box, astfel încât coletele să poate fi preluate sau predate în siguranță, în afară spațiilor interioare.
În plus, în completarea activităților cuprinzătoare de dezinfecție, au fost instalate dispensere cu soluție dezinfectantă la intrări și în spațiile comune, au fost montate covoare dezinfectante la principala intrare în clădire și în zona lifturilor și nu în ultimul rând au fost aplicate folii nanoseptice pe suprafețele cel mai des atinse, precum mânerele ușilor.
ς