Stațiile de metrou din Capitală, construite înainte de ’90, nu au aviz ISU. Ce s-ar putea întâmpla în cazul unui incendiu la metrou
Anunțul a fost făcut de Marin Adrian, purtător de cuvânt Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov (ISU), scrie B365.
Acesta a explicat că, la fel că la școli, obligativitatea acestui aviz/autorizații nu exista în acea perioadă, fiind introdusă abia din 1992, însă asta nu înseamnă că stațiile nu au fost proiectate cu respectarea normelor de siguranță la foc.
Reprezentanții ISU spun că au descoperit mai multe nereguli, urmând ca acestea să fie cuantificate într-un raport. Reprezentanții Metrorex spun însă că ar există niște avize de la ISU, dar acestea sunt în reevaluare și nu au dorit să ofere mai multe informații. În fiecare zi metroul bucureștean este folosit de 600.000 de oameni.
„Stațiile de metrou construite înainte de 1989 nu au aviz/autorizație de la noi deoarece nu exista această obligativitate înainte de 1992. Despre cele noi nu știu. Asta nu înseamnă însă că nu respectă regulile privind siguranța la incendiu. Ele au fost proiectate ținându-se cont de aceste norme, doar că nu există avizele și autorizațiile. ISU trebuie să stabilească neregulile și măsurile care trebuie luate, toate acestea urmând să fie trecute într-o notă de control. De exemplu, s-a contatat că ușile de la stațiile de metrou nu sunt deschise așa cum trebuie, o parte fiind blocate”, a declarat Marin Adrian, purtătorul de cuvânt al ISU București.
Întrebați dacă stațiile de metrou au numărul de căi de evacuare prevăzute de norme, hidranți, sistem de evacuare a fumului și dacă ușile au lățimea corespunzătoare fluxului de călători, reprezentanții ISU au răspuns că „s-a efectuat o verificare tehnică de specialitate în urmă căreia s-a constatat că o parte dintre cele sesizate se confirmă”. Cu toate astea, nu au oferit detalii care să lămurească situația.
De altfel, Curtea de Conturi a arătat, în ultimul raport privind activitatea Metrorex, că, în cazul unui incendiu, operațiunile de stingere și salvare la metrou sunt dintre cele mai dificile, din cauza spațiului limitat, existând riscul că flăcările să se propage rapid la temperaturi foarte mari și să se degaje fum toxic.