Prima pagină » Știri » STS: Operatoarele de la 112 au ajuns să ceară să plece din sistem din cauza linșajului mediatic

STS: Operatoarele de la 112 au ajuns să ceară să plece din sistem din cauza linșajului mediatic

STS: Operatoarele de la 112 au ajuns să ceară să plece din sistem din cauza linșajului mediatic
Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, a declarat în ședința CNA că operatoarele de la serviciul 112 au ajuns să ceară să plece din sistem din cauza linșajului mediatic

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) analizează, în ședința de marți, modul în care televiziunile centrale au relatat informațiile despre accidentul aviatic din Apuseni din 20 ianuarie – în care și-au pierdut viața pilotul Adrian Iovan și o studentă – în emisiunile de știri și dezbateri, difuzate în perioada 20 ianuarie – 5 februarie.

La ședința CNA au fost prezenți și Andra Untaru, consilier juridic al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), colonelul Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, și colonelul Dănuț Popescu, șeful serviciului 112.

În timpul discuțiilor, Adrian Fulea a spus că marți, 11 februarie, este ziua europeană și ziua națională a 112.

„Operatoarele de la 112 au ajuns să ceară să plece din sistem din cauza linșajului mediatic și a stării psihologice proaste, a stării psihice foarte joase din cauza apelurilor injurioase. Nu vreau să vă spun ce mesaje am primit și ce e-mailuri și ce sms-uri am primit (…) Cam în situația asta s-a ajuns. Și tot în zilele astea se împlinesc 10 ani de când sistemul 112 funcționează în România, foarte bine. Este unul dintre cele mai performante sisteme din Europa și din lume. Au fost peste 220 de milioane de apeluri primite și tratate la 112. Nu a existat nicio reclamație la adresa vreunei operatoare 112, să se fi întâmplat ceva”, a spus Adrian Fulea.

STS a sesizat CNA în legătură cu faptul că televiziunile au dezinformat telespectatorii în cazul accidentului aviatic din Apuseni.

„Dincolo de modul cum a fost afectată imaginea STS sau a 112, din punctul nostru de vedere, cel mai grav este afectat în mod direct cetățeanul care este încurajat să nu mai sune la 112”, a spus Andra Untaru, marți, în fața membrilor CNA.

„Din punctul nostru de vedere, publicul nu a fost informat corect, nici asupra atribuțiilor pe care le are STS, respectiv operatoarea 112, începând cu momentul primirii apelului, nici asupra modului cum se face localizarea, nici asupra faptului că această localizare se face în temeiul unor directive europene, în temeiul deciziilor președintelui ANCOM și că nu e la latitudinea STS să facă această reglementare, altfel după cum i se pare mai potrivit. În România trebuie respectate aceste legi (…) Am fost acuzați că nu dăm mai multe date, că nu dăm înregistrările. Sunt date cu caracter personal pe care noi nu le punem la dispoziție decât cu acordul procurorului (…) Comunicările nu au făcut decât să redea ce este reglementat în niște acte normative (…) Nu a fost adus în derizoriu neapărat 112 din România. A fost adus în derizoriu 112 din Europa. În toată Europa 112 este apreciat pentru că salvează vieți. Mă întreb, un copil care a văzut toate aceste știri și care a fost educat de părinți să sune la 112, dacă se întâmplă ceva, mă întreb dacă mai sună”, a mai spus Andra Untaru.

În momentul difuzării acestei știri, membrii Consiliului Național al Audiovizualului continuă să analizeze modul în care principalele televiziuni au relatat cazul accidentului aviatic din Apuseni.

Citește și