Prima pagină » Știri » STS: Peste 1.600 de angajați asigură asistență pentru operatorii din toate secțiile de votare

STS: Peste 1.600 de angajați asigură asistență pentru operatorii din toate secțiile de votare

STS: Peste 1.600 de angajați asigură asistență pentru operatorii din toate secțiile de votare
STS anunță că peste 1.600 de angajați asigură 24 de ore din 24 asistență tehnică pentru oeratorii de calculator din toate secțiile de votare din țară și străinătate, fiind 41 de centre de preluare a apelurilor. Echipamentele sunt funcționale și disponibile 100% de când au fost puse în funcțiune.

„Peste 1.600 de angajați ai Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) asigură asistență tehnică pentru operatorii de calculator și președinții secțiilor de votare din țară și din străinătate, precum și intervenție operativă”, transmit reprezentanții STS printr-un comunicat de presă.

Sunt 41 de centre de preluare a apelurilor, câte unul în fiecare județ din țară și unul pentru București-lfov și străinătate, care funcționează neîntrerupt, 24 de ore din 24.

Personalul STS asigură asistență tehnică pentru utilizarea echipamentelor din secțiile de votare și consiliază operatorii de calculator cu privire la utilizarea tabletelor și aplicația pentru verificarea dreptului de vot.

Potrivit prim-adjunctului directorului STS, Ionel-Sorin Bălan, din 2016 și până acum, STS a instruit peste 50.000 de persoane, iar în ultimele două luni, pentru acest proces electoral, peste 9.000.

„Specialiștii STS sunt pregătiți să ofere asistență tehnică privind diverse situații semnalate de operatorii de calculator și președinții secțiilor de votare. (…) Pentru secțiile de votare din străinătate noutatea este semnătura preluată în format digital, care vine în sprijinul membrilor-operatori de calculator și al alegătorilor. Prin semnătura digitală se reduce timpul de preluare și verificare a datelor alegătorilor, astfel încât întreaga operațiune durează mai puțin ca la procesele electorale anterioare. Totodată, în secțiile de votare asigurăm echipamente de voce și date”, a declarat prim-adjunctul directorului STS, general de brigadă ing. Ionel-Sorin Bălan.

Preluarea apelurilor este configurată astfel încât apelantul optează apăsând:

– tasta 1 pentru asistență tehnică privind sistemul informatic și de comunicații (STS);
– tasta 2 pentru asistență de specialitate privind operațiunile electorale (AEP, BEC);
– tasta 3 pentru asistență de specialitate privind completarea procesului-verbal (INS);
– tasta 4 pentru sesizări privind votul multiplu (MAI).

În București-Ilfov, Centrul de preluare a apelurilor este operațional din 5 noiembrie, ora 22:00, odată cu începerea votului prin corespondență și va funcționa până pe 11 noiembrie, când se va închide ultima secție de votare, se mai arată în comunicatul de presă menționat.

Echipamentele centrale de comunicații și tehnologia informației instalate pentru acest proces electoral, conform prevederilor legale, sunt funcționale și au o disponibilitate de 100% din momentul punerii în funcțiune și până în acest moment.

„La sfârșitul acestei săptămâni, analiști electorali ai Oficiului pentru Instituții Democratice și Drepturile Omului (ODIHR) din cadrul Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) s-au întâlnit cu reprezentanții STS pentru a discuta despre rolul și atribuțiile instituției noastre în cadrul procesului electoral. Specialiștii STS le-au prezentat sistemele informatice și aplicațiile dezvoltate pentru desfășurarea în bune condiții a alegerilor prezidențiale și au îndrumat analiștii în utilizarea tabletei pentru a afla cum se votează acum în străinătate”, mai precizează sursa citată.