Universitatea Politehnica București (UPB) va semna un parteneriat cu Google prin care studenții UPB vor crea softuri cu obiectivele turistice din România și instituțiile de învățământ superior, acestea urmând să fie promovate prin intermediul celui mai popular motor de căutare pe internet.
Softurile vor populariza și cele mai importante realizări ale studenților pentru mediul economic, a precizat, pentru MEDIAFAX, rectorul UPB, Mihnea Costoiu.
„Joi, când country managerul Google va fi prezent la UPB, vom avea o ultimă întâlnire înainte de semnarea parteneriatului. Suntem în negocieri, pentru că vrem un parteneriat care să fie la dispoziția studenților și să fie avantajos pentru ambele părți. De exemplu, discuțiile cu compania Google vizează realizarea unor softuri cu privire la România. Vorbim despre softuri care să se realizeze de studenții universității, cu prezentarea României în ansambu. Vorbim despre obiective turistice, ale României pe Google, prezentarea universităților pe Google, prezentarea realizărilor deosebite ale studenților pentru mediul economic și social, pe care le au în România”, a mai spus rectorul Costoiu.
Declarațiile au fost făcute luni, la deschiderea POLIFEST 2012 – eveniment științific și de promovare a ofertei educaționale, organizat de UPB în perioada 17-19 octombrie.
Potrivit rectorului UPB, studenții își doresc foarte mult să lucreze la companii precum Google. „Mulți dintre absolvenții facultăților noi sunt angajați încă din anul II sau III în aceste companii, un pic cam prea devreme. Dar, în ultimii ani, companiile sunt interesate să aducă ingineri din toate spectrele universității”, a mai spus Costoiu.
Despre POLIFEST, Costoiu a explicat că, la acest eveniment, companiile sunt interesate să se autoprezinte și, în același timp, să prezinte care sunt oportunitățile pentru studenții UP. „Ziua de joi va fi dedicată, la POLIFEST, Germaniei și Austriei, urmând să sosească la UPB reprezentanți ai ambasadelor celor două state și companii partenere. Tot joi, vor veni reprezentanții Google și Facebook. Vorbim despre două tipuri de companii, din industria nouă (a telefoniei și ce a jocurilor) și industria tradițională. Este o oportunitate a studenților de a înțelege moul de gândire al companiilor, structura acestora și deschiderea lor față de mediul universitar. Foarte important este ceea ce companiile vor prezenta, nu atât activitatea lor, ci cum relaționează aceste companii cu studenții noștri”, a mai spus el.
Cu același prilej, rectorul UPB a ținut să adauge că, în acest moment, mare parte din „dezvoltările” din România ale companiilor sunt realizate la UPB.