STUDIU: 61% dintre românii care își caută un loc de muncă ar accepta un post în străinătate, dacă le permite să lucreze de la distanță
61% dintre angajaţii români care îşi caută un alt loc de muncă ar accepta un post în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanţă, potrivit studiului Randstad Workmonitor, publicat vineri. De asemenea, peste 60% dintre angajați se consideră, în prezent, subapreciați de angajator.
Comparativ, media globală a salariaţilor care se simt subapreciaţi la locul de muncă actual este de 54%. Procentul minim este înregistrat în Luxemburg (34%), iar cel maxim în India (76%), în timp ce, la nivelul Europei de Est, în Turcia acesta este de 67%, iar în Republica Cehă de 47%.
Pentru angajaţii români, elementele care nu țin de bani sunt de fapt cele mai importante. Astfel, 48% dintre cei chestionaţi declară că sunt mulţumiţi de situaţia lor actuală, dar rămân deschişi la noi oportunităţi. Alţi 15,7% caută activ un alt loc de muncă, plănuiesc să se pensioneze în curând şi-au schimbat recent locul de muncă, s-au mutat într-o altă industrie sau au luat o pauză.
În acelaşi timp, doar o treime (33%) dintre aceştia s-au declarat mulţumiţi de situaţia actuală şi nu intenţionează să îşi schimbe locul de muncă, chiar dacă aproape jumătate din angajaţii români se simt mai stresaţi de când a izbucnit pandemia de coronavirus.
49% dintre români sunt inspirați de colegi și prieteni să facă o schimbare de carieră
Cercetarea Randstad Workmonitor mai arată că 49% dintre români se simt inspiraţi de colegi sau de prieteni să facă o schimbare în cariera lor, faţă de 51%, cât este media globală.
De asemenea, 79% ştiu mai bine ce vor referitor la cariera lor, ca urmare a pandemiei, Mai exact, peste 80% dintre angajaţii români îşi doresc mai multă flexibilitate la locul lor de muncă şi, în general, în cariera lor (faţă de media globală de 76%).
Totodată, 70% simt nevoia unor teste de evaluare, din partea angajatorului sau a instituţiilor statului, pentru a înţelege mai bine asupra căror abilităţi să pună accentul, în dezvoltarea lor. Comparativ, media globală înregistrează o pondere de 66% în această direcţie, marjă în care cea mai ridicată rată se regăseşte în China (94%).
Peste 15% dintre angajații români au fost promovați în ultimul an
De asemenea, aproape 19% din totalul celor intervievaţi consideră că, în ultimul an, şi-au îmbunătăţit abilitatea de a atrage venituri și peste 15% au fost promovaţi în perioada pandemiei, primind, în acelaşi timp, o mărire de salariu. Doar 7,2% dintre salariaţi au fost avansaţi fără ca acest lucru să se reflecte asupra câştigurilor.
Alte aspecte de care românii ţin cont atunci când iau o decizie legată de cariera lor sunt:
- pachetul de compensaţii şi beneficii (66%);
- un mediu de lucru sigur (51%);
- flexibilitatea programului, pentru a avea timp pentru responsabilităţi extra-profesionale (50%);
- un job cu un nivel de stres acceptabil (43%);
- oportunităţile de dezvoltare a carierei (37%);
- lucrul pentru un angajator respectat, căruia îi pasă de angajaţi (34%);
- opţiunile de lucru la distanţă (27%);
- oportunităţile de a-şi dezvolta abilităţi pe termen lung, valoroase pentru piaţa muncii (25%);
- o activitate cu sens (18%);
- un loc de muncă unde să se poată conecta cu alte persoane (17%);
- lucrul pentru o companie în dezvoltare şi/sau inovatoare (17%);
- un şef/superior care le reprezintă interesele (14%);
- un loc de muncă unde angajaţii manifestă grijă şi atenţie unii faţă de alţii (14%).
Lansat în anul 2003, studiul Randstad Workmonitor include în prezent 34 de pieţe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord şi America de Sud. Cercetarea este realizată online, în rândul angajaţilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Rezultatele ediţiei locale din noiembrie au la bază interviuri realizate în trimestrul al III-lea al anului 2021, pe baza unui eşantion format din 800 de angajaţi români.