Prima pagină » Știri » STUDIU. Care este categoria de vârstă a copiilor cei mai afectați de raportarea la starea de urgență și la școala online

STUDIU. Care este categoria de vârstă a copiilor cei mai afectați de raportarea la starea de urgență și la școala online

STUDIU. Care este categoria de vârstă a copiilor cei mai afectați de raportarea la starea de urgență și la școala online

Conform rezultatelor studiului Vocea SuperTeach@Părinți, la care au răspuns 3.800 părinți din aproape toate județele țării, cu privire la raportarea copiilor la starea de urgență și la școala online, 31% dintre respondenți au considerat că perioada de carantină a fost foarte grea pentru cei mici, cei mai afectați fiind copiii de grădiniță (39%) și cel mai puțin afectați fiind cei din clasele IX-XI (20%).

În plus, o treime dintre părinții copiilor de clasa a VIII-a și clasa a XII-a consideră că nivelul de stres generat de cursurile online este mai mare decât în offline și observă un nivel crescut de demotivare la aceștia.

Părinții înșiși au trăit un cumul de stări în această perioadă, adunând atât recunoștința (39% dintre respondenți le-au trăit în mare și foarte mare măsură) și bucuria (32% în aceeași pondere).

A fost semnalată, de asemenea, și starea de îngrijorare, 37% dintre părinți fiind afectați în mare și foarte mare măsură în perioada de carantină. Starea de îngrijorare a fost însă ponderată de elementele pozitive care o încadrează.

Teama sau nerăbdarea au fost și ele prezente în top cinci cele mai prezente emoții, însă în pondere mai mică (28% fiecare).

perioada de carantină a fost foarte grea pentru cei mici, cei mai afectați fiind copiii de grădiniță (39%) / Sursă foto: SuperTeach

Nivelul de implicare a părinților în educația copiilor în starea de urgență

Rezultatele studiului citat, transmise Gândul.ro, au relevat totodată că 53% dintre părinții ai căror copii învață la nivelul preșcolar și 58% dintre părinții ai căror copii învață la clasele primare au răspuns că s-au implicat mai mult decât înainte în educația copiilor.

De asemenea, 57% dintre părinții cu copii în clasele I-IV au precizat că s-au implicat mai mult în a le oferi suport în utilizarea tehnologiei, comparativ cu media de 43%.

Ajustarea programului în funcție de cel al copilului a ridicat dificultăți pentru 39% dintre părinții cu copii la nivelul preșcolar, comparativ cu media de 31%.

Totodată, 41% dintre părinții cu copii la nivelul preșcolar și 35% dintre cei cu elevi la clasele primare consideră dificil să mențină copiii ocupați, înregistrând astfel scoruri cu până la 10% peste media generală.

Deschidere la educația online

Studiul a mai relevat un aspect important. Vorbim în acest context de aspectele pozitive ale acestei perioade, sesizate de părinți.

Concret, cei intervievați au mărturisit că micuții lor au ocazia de a învăța cum să se adapteze schimbărilor, iar timpul petrecut în familie a crescut considerabil, mai ales pentru părinții cu copii la nivelul preșcolar.

„(…) Părinții cu copii în clasele V-VII sunt cei mai deschiși cu privire la educația online, aceștia considerând că acum este cel mai potrivit moment pentru a se pune accent pe dezvoltarea competențelor digitale”, a adăugat în acest context Adina Nica, Consultant Cercetare și Strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Un procent de 55% dintre respondenți au mai spus că instrumentele digitale ar trebui introduse în coordonarea temelor, comparativ cu media de 49%.

Totodată, 49% dintre părinții cu copii în clasele V-VII sunt de părere că digitalizarea este necesară în comunicarea profesor – elev, față de media de 43%.

Printre cei care susțin școala online se numără și părinții elevilor de clasa a XII-a.

De altfel, 40% dintre aceștia consideră că școala online ar putea înlocui în totalitate modul în care se face educația în prezent.

Sondajul a avut ca obiectiv evidențierea percepției părinților asupra școlii online, precum și descoperirea impactului pe care l-a avut starea de urgență asupra acestora.

Citește și