STUDIU. Hotelierii își propun să atragă turiștii cu promoții, oferte speciale sau prețuri mai mici
Peste jumătate dintre hotelierii din România au pregătit pentru redeschiderea turismului intern oferte speciale și prețuri mai mici, se arată într-un studiu realizat de Travelminit. Turismul în acest an se va face sub semnul pandemiei, iar regulile pentru unitățile hoteliere sunt diferite față de anii trecuți.
Confom unui studiu realizat în luna mai de către platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro, citat de Forbes România, peste 54% dintre hotelieri s-au pregătit pentru întâmpinarea turiștilor cu pachete speciale de cazare.
Cum se pregătesc unitățile de cazare pentru redeschiderea turismului intern
În vederea redeschiderii turismului intern, cei mai mulți hotelieri (54%) s-au pregătit cu pachete speciale de cazare, reduceri de tip “Last minute” sau “Early Booking” și prețuri mai mici. Aproape jumătate dintre partenerii hotelieri (43%) oferă condiții de anulare flexibile și restituire 100% la o eventuală anulare.
Începând cu luna februarie, platforma Travelminit.ro a înregistrat treptat peste 3000 de proprietăți care pot fi rezervate fără risc financiar. S-a observat o creștere foarte mare a turiștilor care caută proprietăți cu condiții flexibile de rezervare, care permit schimbarea datei călătoriei sau chiar anularea rezervării până la o anumită dată fără a pierde sumele achitate.
Hotelierii se așteaptă ca activitățile să fie rentabile în lunile de vară
După două luni de stagnare, 25% dintre proprietarii unităților de cazare se așteaptă ca lucrurile să se normalizează imediat după relaxarea restricțiilor impuse pentru oaspeți și pentru agenții economici (hoteluri, pensiuni, restaurante, stațiuni etc.). Dintre respondeți, cei mai mulți (39%) se așteaptă să vadă creșteri în lunile de vară, începând din iulie. S-a observat o previziune mai pesimistă din partea hotelurilor, care estimează că doar la sfârșitul anului sau în anul viitor vor avea solicitări de cazare crescute.
Perioada de izolare, propice pentru pregătirea noului sezon de vacanțe
Peste 70% dintre respondenți și-au închis unitățile de cazare sau au funcționat fără activitate și așteaptă ridicarea restricțiilor. Mulți au profitat în mod util de perioada de izolare pentru a-și organiza afacerea (67%), astfel că 54% dintre aceștia și-au planificat strategii generale sau de marketing pentru viitor, 29% au renovat unitatea de cazare, iar 8% au închis restaurantul sau zona de wellness și au oferit doar cazare.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de unități de cazare partenere Travelminit.ro din toată România, care au participat online la completarea unui chestionar în perioada 29.04.2020 – 06.05.2020.
Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România, a spus, într-o conferință a confederației patronale Concordia, că un calendar pentru redeschiderea turismului și măsurile de igienzare și curățenie ar putea fi stabilite, însă este nevoie și de o direcție trasată de autorități.
„Noi, pe site-ul Federației Industriei Hoteliere din România, am pus un material cu recomandări pe care le ducem tuturor hotelurilor, unde sunt analizate punctele de risc. De exemplu, într-o cameră sunt circa 15 puncte de risc – scoatem pernele suplimentare, scoatem meniul din cameră, chestiuni de acest tip. Există hoteluri care decid că o cameră, odată folosită, să fie ținută liberă cel puțin 24 de ore. Se merge mult pe zona de digitalizare pentru a se reduce interacțiunea între angajați și clienți, cum ar fi check-in-ul sau check-out-ul online. Sunt foarte multe măsuri, toate se vor regăsi în planurile pe care le-am propus și în recomandările de pe site-ul Federației”, a răspuns Călin Ile, potrivit România Liberă.