Cel mai recent studiu organizat de rețeaua internațională Ogilvy cuantifică, în premieră mondială, potențialul segmentului de wellness, ca linie de creștere a business-urilor.
București, 15 octombrie, 2020 — Cu o valoare de 4.5 trilioane de dolari, la nivel mondial, economia de wellness – care crește de două ori mai rapid decât economia mondială – este astăzi atât de puternică, încât pentru 73% dintre consumatori, la nivel global, zona de wellness devine un element esențial în strategia unui brand.
Studiul Wellness Gap realizat de Ogilvy arată, în premieră mondială, care sunt diferențele dintre așteptările consumatorilor de la branduri, pe acest subiect, și ce cred despre ceea ce le oferă brandurile raportat la aceste așteptări, cu accent pe șapte sectoare majore de business – industria alimentară și cea de snacks, industria de skincare, cea aeriană, industria hotelieră, industria auto și cea de banking.
Ogilvy a intervievat 7.000 de consumatori din 14 țări de pe cele 4 continente pentru a descoperi cele mai recente insight-uri despre percepția asupra segmentului de wellness, în 2020. Scopul acestui studiu este de a le oferi specialiștilor în marketing sprijinul necesar pentru a identifica noi oportunități de creștere a business-urilor, integrând corect segmentul de wellness-ul în strategiile viitoare.
Studiul a avut loc în luna aprilie a acestui an, într-un moment în care zona de wellness a cunoscut un declin rapid și o plasează pe un trend de creștere semnificativă, pe măsură ce ne apropiem de 2021.
În 2020, 77% dintre cei intervievați consideră zona de wellness ca fiind foarte importantă sau extrem de importantă. Și își doresc mai mult: 80% dintre oameni vor să aducă îmbunătățiri acestui aspect al vieții lor, 75% consideră că brandurile pot să facă mai mult în această direcție și doar 46% consideră că brandurile acordă importanța necesară acestui aspect al vieții consumatorilor.
„Noul context ne-a făcut să simțim o nevoie mai profundă de a avea grijă de noi și de cei din jur, sub toate aspectele, de la sănătatea fizică la cea emoțională. Ceea ce reconfigurează noțiunea de wellness, precum și raportarea la acest segment al vieții noastre. Acest studiu atestă că ceea ce am simțit cu toții devine un mindset global. Studiul confirmă că așteptările pe care le au consumatorii din partea brandurilor, pe acest subiect, sunt mult mai complexe decât în trecut. Prin urmare, brandurile trebuie să țină cont de aceste noi realități”- Manuela Necula, CEO Ogilvy Group România.
O altă concluzie importantă a studiului este că orice brand poate avea oportunitatea de a crește, integrând segmentul de wellness în strategia sa de business. Wellness-ul nu mai este sectorul de lux al spa-urilor și nici domeniul exclusiv al brandurilor de wellness. Consumatorii au decis aceste noi realități: soc
În concluzie, consumatorii se așteaptă ca orice brand să contribuie la acest aspect al vieții de zi cu zi. Iar 59% dintre ei sunt de acord că merită să plătească mai mult pentru opțiuni de wellness.
În vreme ce hrana sănătoasă, somnul și timpul alocat relaxării rămân prioritățile majore ale zonei de wellness, la nivel global, datele acestui studiu relevă o mai mică concentrare asupra propriei persoane. În 2020, wellness-ul se definește, printre altele, prin câteva aspecte speciale: zona fizică, zona psihică si cea socială. Tot mai mulți oameni spun că nu se mai simt bine dacă nu au sentimentul de conexiune și de contribuție la o misiune mai profundă, aceea de a face lumea un loc mai bun.
Doar 41% dintre respondenți consideră că brandurile care fac promisiuni legate de wellness sunt credibile. Mai mult, 53% spun că le este greu să facă diferența între afirmații adevărate și false. Oamenii vor povești autentice, ingrediente pe care le pot înțelege ușor, beneficii pe care să le poată crede și, mai ales, branduri care își îndeplinesc promisiunile.
Economia de wellness oferă astăzi unele dintre cele mai generoase oportunități de creștere pe piețele de consum, iar Covid-19 nu va face decât să accelereze acest fenomen. Dar, este extrem de important și de urgent să se reconsidere oferta de wellness și să se răspundă adecvat așteptărilor și nevoilor actuale ale consumatorilor.
Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy. Compania creează experiențe si platforme de comunicare personalizate care răspund celor mai specifice nevoi ale brandurilor, prin următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence și digital transformation. Portofoliul de clienţi cuprinde companii pentru care Ogilvy România dezvoltă campanii de comunicare, atât la nivel local, cât şi la nivel international, precum Kimberly Clark, Dr. Oetker, Berlin – Chemie, Dr. Max, Globalworth, Leroy Merlin, Bayer, OMV Petrom, Johnson & Johnson, Sonae Sierra, Sodexo şi multe alte branduri de renume. Mai multe despre proiectele și campaniile dezvltate de Ogilvy România sunt disponibile aici