Studiul de fezabilitate al rutei feroviare Gara de N.-Otopeni, finalizat până la sfârșitul lui 2007

Publicat: 15 02. 2012, 10:30
Actualizat: 24 07. 2012, 13:43
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, astăzi, că studiul de fezabilitate pentru proiectul rutei feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi finalizat până la sfârșitul anului 2007, precizând că acesta ar putea costa mai puțin decât linia de metrou între aceste zone.

 

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, astăzi, că studiul de fezabilitate pentru proiectul rutei feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi finalizat până la sfârșitul anului 2007, precizând că acesta ar putea costa mai puțin decât linia de metrou între aceste zone. Noua rută feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va facilita transportul de carburanți la aeroport.

De asemenea, Ministerul Transporturilor intenționează să realizeze în 2008 un studiu de fezabilitate pentru construcția unei linii de cale ferată de mare viteză, unde trenurile vor putea circula cu peste 250 kilometri pe oră, o variantă posibilă fiind ruta Timișoara-Craiova, a declarat ministrul Ludovic Orban.

Potrivit ministrului, studiul de fezabilitate pentru linia de cale ferată rapidă va dura între trei și nouă luni. "Realizăm un studiu de fezabilitate, care va dura între șase și nouă luni, pentru o linie de cale ferată rapidă, după ce Uniunea Europeană a aprobat deja construcția unei căi ferate similare între Viena și Budapesta. Este greu de spus acum dacă va fi o linie de cale ferată integral nouă sau vor fi utilizate și tronsoane de cale ferată deja existente", spunea atunci Orban.

Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, va fi ales un consultant care la sfârșitul anului va spune unde se poate construi această linie. "Nu putem face oriunde această linie de mare viteză, mai ales că vor fi introduse trenuri care vor circula cu până la 250 kilometri pe oră", preciza directorul CFR Infrastructură, Constantin Manea.

Acesta arăta că sectorul feroviar și cel naval sunt favorizate de planurile de dezvoltare ale UE, fiind considerate mijloace de transport economice și mai puțin poluante comparativ cu celelalte modalități.

Un alt proiect care va fi derulat de CFR Infrastructură vizează realizarea unei centuri feroviare în jurul municipiului București, care va facilita accesul călătorilor din toate zonele țării.