SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 ROMÂNĂ. Iată subiectele date anul acesta:
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 ROMÂNĂ. Peste 153.000 de absolvenți de clasa a VIII-a s-au înscris la Evaluarea Națională 2016, iar luni susțin prima probă, cea la limba și literatura română. Anul trecut, la examenul de evaluare națională, la primul dintre subiecte la română, elevii au primit un fragment din basmul „Lupul năzdrăvan și Făt-Frumos” pe baza căruia trebuia să rezolve cinci cerințe. La subiectul al doilea la evaluare națională la română, elevii au primit un text non-literar la prima vedere – articolul E ziua iei românești: piesa vestimentară care nu se demodează niciodată”. Examenul nu este scutit de situații tensionate. Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava arată, într-un comunicat de presă, că în urma centralizării rezultatelor referendumului privind neparticiparea la Evaluarea Națională 2016 și Bacalaureat din 178 de unități școlare, 83 la sută dintre cadrele didactice sucevene s-au pronunțat în favoarea neparticipării la examenele naționale.
Gândul vă va ține, la curent, în timp real, cu toate informațiile legate de subiecte și barem EVALUARE NAȚIONALĂ 2016.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Subiectele vor fi publicate în timp real și pe gandul și vor fi rezolvate în direct de profesori invitati. Profesoara Ecaterina Stanca de la Colegiul Național „Tudor Vianu” le va explica elevilor cum trebuiau rezolvate subiectele și care sunt răspunsurile corecte la toate punctele de pe foaia de examen. După proba la Limba Română, urmează marți proba la Limba Maternă, iar miercuri se va desfășura proba la Matematică. Miercuri, profesoara Anca Davidescu de la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” va rezolva, în direct la Mediafax Live, subiectele de la Matematică, de la ora 11:00. Subiectele primite de elevi la probele Evaluării Naționale se vor publica, în zilele de examen, în jurul orei 15:00, pe site-ul subiecte.edu.ro.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Examenul nu este scutit de situații tensionate. Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava arată, într-un comunicat de presă, că în urma centralizării rezultatelor referendumului privind neparticiparea la Evaluarea Națională 2016 și Bacalaureat din 178 de unități școlare, 83 la sută dintre cadrele didactice sucevene s-au pronunțat în favoarea neparticipării la examenele naționale. „Apreciem că numărul masiv de cadre didactice care optează pentru neimplicarea în examenele naționale reprezintă pentru noi, ca structură, direcția pe care trebuie să o urmăm. Așadar, în condițiile în care Guvernul nu a venit cu soluții clare cu privire la problemele ridicate de sindicatele din învățământ, Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava boicotează Evaluarea Națională”, se arată în comunicat, remis presei înainte cu o zi de prima probă, cea de română, la examenul de evaluare națională.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Anul trecut, la examenul de evaluare națională, la primul dintre subiecte elevii au primit un fragment din basmul „Lupul năzdrăvan și Făt-Frumos” pe baza căruia trebuia să rezolve cinci cerințe: să dea antonime pentru cuvintele „frumoasă” „bucurie” „venea”, să explice rolul unei cratime, să formuleze două idei ale textului și să explice semnificația unei secvențe. De asemenea, pe baza aceluiași text, elevii de clasa a VIII-a aveau de redactat o compunere de 150-250 de cuvinte în care să argumenteze apartenența la specia basm a fragmentului dat spre analiză. La subiectul al doilea la evaluare națională la română, elevii au primit un text non-literar la prima vedere – articolul E ziua iei românești: piesa vestimentară care nu se demodează niciodată”. Pe baza acestuia le-au capacitatea de a înțelege un text și le-au fost verificate cunoștințele de gramatică: au avut de analizat morfologic cuvintele „românească” și „garderobă” și sintactic cuvintele „patru”, „în” și „se” și „ia”. În plus, elevii au avut de identificat o propoziție principală și una secundară și de alcătuit o frază care să conțină o completivă indirectă introdusă prin pronumele relativ „care”.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. La primul subiect la proba de română din cadrul evaluării naționale, la subpunctul cu antonimele date, răspunsul era: pentru frumoasă antonimul era urâtă, pentru bucurie antonimul era tristețe, iar pentru venea – pleca. Rolul cratimei în secvența încât p-aci era putea fi explicat în mai multe feluri. „Aici, puteau scrie că rolul cratimei era eludarea unei vocale sau rostirea împreună a două cuvinte, sau că desparte două părți de vorbire. Puteau să spună mai multe variante”, a explicat profesoara Carmen Stoica.
La cel de-al treilea subpunct de la primul subiect, la română, la evaluare națională, care se referea la transcrierea cuvintelor care se referă la timpul acțiunii, acestea erau: a fost odată ca niciodată, a doua zi, spre seară, într-o zi. La cel de-al patrulea subpunct, în care se cerea formularea a două idei principale/secundare, răspunsul era pentru ideea principală: „Împăratul avea în grădina sa un măr de aur”. Idei secundare puteau fi: „Pomul face roade, dar împăratul nu vede merele”, „Împăratul nu se bucură de roade”. „Aici nu mi se pare o idee foarte bună să scrie și idei principale și idei secundare. Ei aveau voie să scrie poate o propoziție principală, fie una secundară. Copiii vor scrie la întâmplare o propoziție principală, una secundară. Le putem combina în toate felurile posibile. Eu le-aș fi făcut pe amândouă principale”, a mai spus Carmen Stoica.
La subpunctul cu prezentarea semnificației secvenței date din text, profesoara spune că formularea nu este foarte clară.
„Copilul trebuia să urmărească faptul că împăratul este foarte supărat că nu se bucură de mere. Acolo există o ironie, dar nu știu dacă elevii au sesizat acest lucru. Adică, ar fi trebuit să spună probabil că îmăpăratul este foarte supărat că nu are mere. Aici există câteva expresii de care elevii s-ar putut lega, dar nu știu ce urmărește baremul”, a spus Carmen Stoica.
La redactarea compunerii de 150-200 de cuvinte, elevii ar fi putut pleca de la definiția basmului. „În definiția basmului ei au câteva trăsături de la care să plece: că relatează înâmplări fantastice – aici era un măr de aur care înflorea într-o singură zi. Au formulă introductivă. Cifra magică trei rezultă din faptul că aveau trei copii. Aici cred că depinde foarte mult de cum au așezat în pagină, dacă au scris corect ortografic”, a spus profesoara de română.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. La cel de-al doilea subiect, data la care se sărbătorea ziua universală a iei este 24 iunie, iar numele tabloului pictat era: România Revoluționară. Numele autoarei este Oana Antonescu, iar titlul articolului este „Este ziua iei românești:piesa vestimentară care nu se demodează niciodată, în Adevărul. La subpunctul cu menționarea părților de vorbire, „Românească”– era adjectiv propriu-zis, „se” era pronume reflexiv, în este prepoziție simplă cu acuzativul, iar „garderobă” era substantiv comun. La subpunctul cu precizarea funcțiilor sintactice ale cuvintelor, răspunsul era: patru era atribut adjectival, ia era subiect.
La cel de-al cincilea subpunct, propoziția principală era:„Ia poate fi purtată în orice sezon”. „Cea de-a doua propoziție, „pentru că niciodată nu va fi demodată” este propoziție circumstanțială de cauză”, consideră profesoara de română. Construcția unei fraze care să cuprindă o propoziție subordonată completivă indirectă ar fi trebuit să cuprindă o formulă de felul „Mă gândesc care vine”, a mai spus profesoara. „Mă gândesc care a făcut- putea să fie formula. Aici putea să facă propoziții simple”, a spus Carmen Stoica.
La redactarea unei narațiuni în care să prezinte o întâmplare de la o sărbătoare, elevii trebuiau să imagineze o intrigă. „Trebuie să aibă o întâmplare, nu numai să povestească. Ar fi trebuit să aibă o intrigă, că se întâmple ceva în timpul sărbătorii respective. Să aibă o întâmplare care să schimbe cursul sărbătorii respective”, a mai spus Carmen Stoica, care a rezolvat subiectele la EVALUARE NAȚIONALĂ, proba de limba și literatura română.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Anul trecut, la Evaluarea Națională, 79,36% din candidați au luat medii peste 5 la examen, iar în 2014, procentul a fost de 71,12%.Ponderea Evaluării Naționale la admiterea de la liceu este de 75%, restul de 25% fiind notele din liceu.
După afișarea rezultatelor finale, elevii și părinții trebuie să completeze, în perioada 8-12 iulie, fișele de înscriere la liceu, urmând ca pe 19 iulie să se facă repartizarea computerizată și pe 20 iulie să se afișeze rezultatele, potrivit calendarului Ministerului Educației.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Iată mai jos calendarul probelor și al afișării rezultatelor:
15-17 iunie 2016 – Inscrierea la Evaluarea Nationala
17 iunie 2016 – Incheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
27 iunie 2016 – Limba si literatura romana – proba scrisa
28 iunie 2016 – Limba si literatura materna – proba scrisa
29 iunie 2016 – Matematica – proba scrisa
1 iulie 2016 – Afisarea rezultatelor (pana la ora 16:00)
1 iulie 2016 – Depunerea contestatiilor (orele 16:00 – 20:00)
2 – 4 iulie 2016 – Rezolvarea contestatiilor
5 iulie 2016 – Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Subiectele primite de elevii care susțin Evaluarea Națională 2016 de la clasa a VIII-a vor fi publicate pe site-ul subiecte.edu.ro, care aparține Ministerului Educației. Subiectele primite de elevi la probele Evaluării Naționale se vor publica, în zilele de examen, în jurul orei 15:00, pe site-ul subiecte.edu.ro. De asemenea, subiectele vor fi publicate în timp real și pe gandul.info și vor fi rezolvate în direct de profesori invitați, luni și miercuri, de la ora 11:00.
Candidații trebuie să fie în sălile de examen la 8:30, iar testarea va începe la ora 9:00 dimineața și va dura 2 ore, până la 11:00. Candidații de la Evaluarea Națională 2016 nu au voie să intre în sala de examen cu ghiozdane, telefoane, manuale, dicționare, notițe și alte obiecte, iar dacă sunt prinși copiind, sunt eliminați din examen, potrivit ordinului de ministru care reglementează organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale.
În zilele în care se susțin probele de la Evaluarea Națională 2016, candidații trebuie să se prezinte în sala de examen până la ora 8:30 dimineața, urmând ca la 9:00 să înceapă proba, care durează două ore, până la 11:00. Prima probă din cadrul Evaluării Naționale are loc luni, la Limba și Literatura Română, urmând ca marți să fie susținută proba la Limba Maternă și miercuri, proba la Matematică.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. În ceea ce privește accesul în sălile de examen, elevii sunt așezați alfabetic câte unul în bancă, iar pe ușa de la intrarea este o listă cu numele candidaților distribuiți în sala respectivă.
Potrivit regulilor de examen, candidații nu au voie să intre în săli cu ghiozdane, rucsacuri, sacoșe sau poșete, care trebuie lăsate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ. Elevii care refuză depozitarea obiectelor nu vor fi primiți în examen.
De asemenea, candidații nu au voie să aibă manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor. Nu au voie să aibă telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare care permite conectarea la internet, la rețele de socializare, și care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Potrivit regulilor, candidații nu au voie să comunice între ei sau cu cineva din exterior, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor. Candidații semnează un proces-verbal în care se regăsesc aceste reguli.Încălcarea regulamentului este considerată fraudă sau tentativă de fraudă, iar candidații la Evaluare Națională 2016 care încearcă să fraudeze vor fi eliminați de la probă, indiferent dacă materialele sau obiectele interzise au fost folosite sau nu, candidații eliminați vor primi nota 1.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016 română. Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava (ASIS) susține că 83 la sută dintre cadrele didactice sucevene s-au pronunțat pentru neparticiparea la Evaluarea Națională, în timp ce ISJ Suceava arată că nu a fost notificată de neprezentarea la examene a cadrelor didactice desemnate.
Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava arată, într-un comunicat de presă, că în urma centralizării rezultatelor referendumului privind neparticiparea la Evaluarea Națională și Bacalaureat din 178 de unități școlare, 83 la sută dintre cadrele didactice sucevene s-au pronunțat în favoarea neparticipării la examenele naționale, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Apreciem că numărul masiv de cadre didactice care optează pentru neimplicarea în examenele naționale reprezintă pentru noi, ca structură, direcția pe care trebuie să o urmăm. Așadar, în condițiile în care Guvernul nu a venit cu soluții clare cu privire la problemele ridicate de sindicatele din învățământ, Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava boicotează Evaluarea Națională”, se arată în comunicat.
ASIS adaugă că această decizie a fost adusă la cunoștința ministrului Educației, Adrian Curaj, și a secretarului de stat pentru învățământul preuniversitar, Monica Cristina Anisie.
Sindicaliștii susțin că angajații sistemului din învățământ s-au convins că OUG privind salarizarea din sistemul bugetar face diferența între familiile ocupaționale, aspect care creează o discriminare.
„Considerăm că e momentul să acționăm acum și nu la începutul anului școlar 2016-2017”, se mai arată în comunicatul ASIS, potrivit căruia „acțiunea nu este îndreptată împotriva elevilor”, ci reprezintă un semnal către Guvernul Cioloș că „subfinanțarea învățământului românesc și desconsiderarea unui domeniu considerat prioritate națională nu mai pot continua în aceste condiții”.
Pe de altă parte, Inspectoratul Școlar Suceava arată că sindicaliștii nu au notificat oficial ISJ privind o eventuală neparticipare la exemenul care începe luni.
„Sindicatele nu ne-au informat direct cu privire la o boicotare a Evaluării Naționale”, a declarat inspectorul școlar adjunct al județului Suceava, Gabriela Scutaru. Potrivit acesteia, sâmbătă după- amiaza s-au tras la sorți comisiile din centrele de evaluare a lucrărilor scrise la Evaluarea Națională, fiind desemnați câte cinci membri pentru fiecare comisie. Totodată, câte 120 de profesori vor evalua lucrări la probele de limba și literatura română și matematică.
Gândul vă va ține, la curent, în timp real, cu toate informațiile legate de subiecte și barem EVALUARE NAȚIONALĂ 2016.