„Succesuri” de toamnă: Aproape 10 (ZECE) KILOMETRI din Autostrada Transilvania, DESCHIȘI traficului rutier, pe sectorul Gilău – Nădășelu
Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a declarat, vineri, după recepția podului peste Someș din apropiere de comuna Gilău, județul Cluj, că speră ca în primavara anului viitor să fie anunțați câștigătorii lucrărilor pe tronsoanele rămase până la Suplacu de Barcău, în județul Bihor.
„Recepția podului peste Someș a fost efectuată, totul este în regulă, se semnează procesul verbal de recepție, după care se va deschide circulației porțiunea de autostradă Gilău – Nădășelu, considerată , care se valorifică. Aceasta este în condiții foarte bune, fiind una dintre cele mai frumoase din România. Pe Autostrada Transilvania se merge mai departe pe Nădășelu – Mihăiești, unde documentația pentru licitația de proiectare și construcție va fi pusă pe SEAP în octombrie, de la Mihăiești la Suplacu de Barcău în octombrie – noiembrie, iar de la Suplacu la Borș, câștigătorii vor fi anunțați săptămâna viitoare. Sperăm ca în primăvară să avem câștigătorii de la Nădășelu până la Suplacu, pe cele două tronsoane, fiind o investiție de aproape un miliard de euro, foarte mare”, a spus Neaga.
Potrivit lui Narcis Neaga, în noiembrie, vor fi inaugurați alți 13-14 kilometri din Autostrada Transilvania spre Târgu-Mureș.
Narcis Neaga a precizat, că, în principiu, în anul Centenar, vor fi dați în folosință 100 de kilometri de autostradă în România.
Lucrările la sectorul Gilău-Nădășelu, pe o lungime de 8,7 de kilometri, au început în aprilie 2014 și au fost finalizate în noiembrie 2017. Lucrările au fost făcute de asocierea de firme Spedition UMB și Technostrade, costurile fiind de 370 de milioane de lei. Tronsonul nu a fost inaugurat anul trecut deoarece mai trebuia executat un pod peste râul Someș, lângă Gilău, cu o lungime de peste 750 de metri, care face legătura între lotul Câmpia-Turzii – Gilău și Gilău-Nădășelu. Lucrările la pod au fost făcute, inițial, de compania americană Bechtel, dar în urma rezilierii contractului, au fost atribuite firmei italiene Tirrena Scavi, pentru suma de 26 de milioane de lei.
Sectorul Gilău – Nădășelu din Autostrada Transilvania face legătura între tronsonul Gilău – Câmpia Turzii (52 de km) și sectorul Nădășelu – Mihăiești (16,8 km), unde lucrările au început în noiembrie 2016, dar contractul a fost reziliat, stadiul execuției fiind zero.