Potrivit sursei citate, polițiștii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul IJP Gorj au descins, luni, în celula în care își ispășește pedeapsa deținutul în vârstă de 35 de ani. În urma percheziției, anchetatorii au găsit telefonul mobil și cartela de pe care se presupune că acesta și-a sunat victimele.
„În fapt, din investigații a reieșit că, la data de 22 octombrie a.c., prin intermediul telefonului mobil și prin declinarea de calități mincinoase, ar fi determinat doi angajați ai unei societăți comerciale, cu sediul în oraș Rovinari, să-i comunice trei coduri de reîncărcare electronică, în valoare de 20 de euro fiecare, pe care, ulterior, le-ar fi valorificat în scopuri personale”, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de Poliția Română.
Potrivit unor surse din Poliție, bărbatul suna la magazine care oferă și servicii de reîncărcare electronică a cartelelor prepay. După ce se recomanda drept procuror DIICOT, acesta spunea că există suspiciuni că s-a fi vândut mai multe coduri false, motiv pentru care solicita să i se comunice mai multe coduri, pentru a fi verificate.
Acțiunea polițiștilor a fost sprijinită și de ofițerii Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.
Cazul falsului procuror închis la Colibași nu este singular.
În octombrie, mai mulți primari din județele Constanța și Tulcea au fost contactați telefonic de un bărbat, care se prezenta drept procuror DIICOT, edilii furnizându-i acestuia informații cu privire la fimele ce dețin terminale PayPoint din raza primăriilor respective. Surse judiciare au precizat atunci, pentru MEDIAFAX, că falsul procuror i-ar fi sunat în acest scop astfel pe edilii din Mereni, Poarta Albă și Sarai – județul Constanța, precum și pe cel din Jurilovca – Tulcea.
Potrivit Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT), în baza informațiilor obținute de la primari, falsul procuror a contactat administratorii societăților, de la care a solicitat și, în unele cazuri, a obținut informații despre angajați, precum și coduri de reîncărcare ale cartelelor de telefonie mobilă.
Totodată, administratorii au fost îndrumați de falsul procuror să se prezinte la DIICOT cu toate datele și documentele solicitate telefonic.
DIICOT a atenționat că „aceasta nu este o manieră de lucru proprie procurorilor” și a atras atenția primarilor și administratorilor societăților comerciale să nu ofere prin telefon informații de genul celor arătate, să verifice la unitățile DIICOT din zonele teritoriale aferente și să anunțe imediat poliția de pe raza teritorială despre astfel de situații.
Anchetatorii au lansat un apel pentru întărirea vigilenței primarilor și administratorilor de firme care dețin terminale de tip PayPoint (folosite pentru încasare plăți facturi, rate, încărcare electronică cartele telefonice, transfer de bani), astfel încât să nu devină victime ale persoanelor care, dându-se drept procurori DIICOT, încearcă să obțină informații susceptibile a fi folosite pentru fraudarea societăților comerciale respective.