Prima pagină » Știri » Sute de elevi de la un liceu clujean unde nu s-au încheiat reparațiile au fost repartizați la altă școală

Sute de elevi de la un liceu clujean unde nu s-au încheiat reparațiile au fost repartizați la altă școală

Sute de elevi de la un liceu clujean unde nu s-au încheiat reparațiile au fost repartizați la altă școală
Cei aproape 800 de elevi ai Liceului Teoretic "Mihai Eminescu" din Cluj-Napoca vor începe anul școlar în altă unitate de învățământ, la Colegiul Tehnic "Anghel Saligny", și vor învăța în două schimburi, deoarece nu au fost finalizate lucrările de reabilitare executate la școala lor.

Purtătorul de cuvânt al Prefecturii Cluj, Ana Maria Danciu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că s-a optat pentru varianta de a-i muta pe toți elevii în același loc pentru a păstra unitatea școlii.

„În urma întâlnirii de miercuri, convocată de prefectul Gheorghe Ioan Vușcan cu conducerile ISJ Cluj, a Liceului «Mihai Eminescu» și ale altor școli din zonă, s-a decis ca cei aproape 800 de elevi de la Liceul «Mihai Eminescu» să înceapă anul școlar și să urmeze cursurile în altă școală, și anume la Colegiul Tehnic «Anghel Saligny», care este situat în apropiere. Ei vor învăța în două schimburi și pot să rămână acolo până la sfârșitul anului școlar, dacă este cazul. S-a optat pentru varianta de a-i aduna pe toți elevii și profesorii într-un singur loc pentru a se păstra unitatea școlii și a nu perturba și mai mult procesul de învățământ”, a spus Danciu.

Prefectul județului Cluj, Gheorghe Ioan Vușcan, declara, marți, după ce a inspectat stadiul lucrărilor la mai multe unități de învățământ din municipiu, că sălile de clasă de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” seamănă cu cele ale „unui grajd de CAP”.

„Dacă managerul de proiect zice că această sală, numită grajd de CAP de la Apahida, poate fi sală de clasă pentru copiii de la «Eminescu», eu spun nu. Uitați-vă, sălile sunt toate cu luminile suspendate, fără sobe, fără parchet. Ați dat parchetul jos și lambriurile. În aceste condiții nu poate începe școala aici. Elevii trebuie mutați la altă unitate de învățământ, chiar dacă vor învăța în două schimburi. Am convocat, miercuri dimineață, la ISJ Cluj, o întâlnire cu conducerea inspectoratului, cea a Liceului «Mihai Eminescu» și directori de la alte școli pentru a găsi o soluție”, spunea Vușcan.

Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Cluj-Napoca a intrat în luna iunie într-un proces de reabilitare printr-un proiect cu fonduri europene contractat de Primăria Cluj-Napoca în valoare de peste 12 milioane de lei, lucrările urmând să fie finalizate în 15 mai 2016.

În momentul de față, un corp de clădire în care funcționează liceul nu are acoperiș, iar apa de ploaie a ajuns până la subsol, afectând și mobilierul școlar, în timp ce în curtea unității sunt săpături și mormane de moloz în mai multe locuri, precum și de resturi de lemne.

La rândul său, directorul Liceului „Mihai Eminescu”, Simona Dobrescu, spunea că firmele care au câștigat lucrarea se angajaseră să folosească peste o sută de muncitori dar, în realitate, pe șantier erau maximum zece.

„După aproximativ o lună, după ce am văzut că lucrările nu înaintează, am făcut o adresă oficială celor trei patroni ai firmelor care au câștigat proiectul, prin care am spus că am nevoie de 20 de săli de clasă la 1 septembrie pentru a ne desfășura activitatea în condiții normale. Mi s-a atras atenția de către managerul de proiect din primărie că nu am dreptul să comunic oficial cu firmele. Acest lucru poate să-l facă doar primăria. Drept urmare, am făcut adrese în scris către primărie”, afirma Dobrescu.

Potrivit acesteia, deși în fiecare săptămână se întrunea un comandament de lucru pentru analizarea stadiului șantierului, lucrările nu au continuat în ritmul care să permită începerea școlii la termen.

De asemenea, managerul de proiect din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Câmpean, spunea că va cere constructorilor să urgenteze lucrările.

Peste 120 de obiective de învățământ din județul Cluj nu au primit autorizație sanitară de funcționare pentru anul școlar 2015-2016, în principal pentru lipsa apei curente și a apei potabile, dar și pentru clădiri degradate, mobilier degradat, iluminat insuficient sau lipsa gardului.

Șeful Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Cluj, Valentin Cuibus, declara la sfârșitul lunii august, la Colegiul Prefectural, că, în total, în județul Cluj sunt înregistrate 678 obiective de învățământ, din care 388 în mediul urban și 290 în mediul rural.

„În anul școlar 2015/2016, vor funcționa în județul Cluj 212 unități cu personalitate juridică și 189 structuri. Aceste unități de învățământ cuprind în total 678 de obiective, din care 388 în mediul urban și 290 în mediul rural. Dintre acestea, 558 de obiective (82%) sunt autorizate sanitar, iar 120 de obiective (18%) sunt neautorizate, principalele motive ale neautorizării unităților de învățământ fiind legate de lipsa apei curente și a celei potabile, clădiri degradate, mobilier degradat, iluminat insuficient, curte neamenajată, lipsă gard. Anul școlar trecut procentul obiectivelor de învățământ autorizate a fost de 80,6%”, spunea Cuibus.

Potrivit acestuia, „obiective” înseamnă școli, grădinițe, școli cuplate cu grădinițe, licee, colegii, seminarii, grupuri școlare, școli profesionale, internate, cantine, ateliere de practică profesională, spălătorii, săli de sport, cluburi școlare.

„În mediul urban sunt 388 de obiective din care 381 (98,2%) autorizate sanitar și doar 7 (1,8 %) sunt fără autorizație sanitară, iar în mediul rural din 289 obiective, dispun de autorizație sanitară 176 (61 %), iar fără autorizație sanitară sunt în evidență 113 unități (39 %)”, preciza șeful ISJ Cluj.

În județul Cluj vor preda în anul școlar 2015-2016, în învățământul preuniversitar, 7.391 cadre didactice, fiind înregistrați peste 92.000 de elevi.

Citește și