Sute de români afectați de întârzierile și anulările zborurilor charter spre Egipt și Turcia. Care sunt companiile cu cele mai mari probleme
Doar în ultimele două săptămâni au fost înregistrate 4 zboruri cu probleme (fie anulări, fie întârzieri de peste 4 ore), un zbor cu plecare de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, un zbor cu plecare din Iași și un zbor cu plecare din Cluj.
De cele mai multe ori, turiștii constată de abia la aeroport că zborul le este întârziat sau anulat. Fiind vorba despre companii mai mici, cu doar câteva aeronave, orice întârziere sau defecțiune se traduce printr-un efect înlănțuit de întârzieri și turiști afectați, mai informează sursa citată.
„Vorbim despre firme care au doar câteva aeronave, în unele cazuri chiar și una singură, motiv pentru care orice întârziere sau defecțiune poate fi recuperată cu dificultate. Comunicarea cu pasagerii este defectuoasă iar aceștia constată la aeroport că zborul este întârziat sau chiar anulat. Săptămâna trecută am avut linia telefonică ocupată în permanență cu apeluri primite de la turiști nemulțumiți de modul în care companii precum Air Bucharest, Onur Air sau Fly Egipt au tratat problema zborurilor întârziate” a declarat Cees Werff, director general FlightClaim.ro.Pentru întârzieri de minim 3 ore, anulări sau refuz la îmbarcare în cazul plecărilor din România sau al companiilor aeriene înregistrate în Uniunea Europeană, pasagerii sunt îndreptățiți să primească între 250 și 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli, potrivit comunicatului.
De la 1 mai și până în prezent au fost înregistrate aproape 90 de zboruri întârziate sau anulate, operate de companiile de linie. Lider de top este Wizz Air, cu 27 de zboruri cu probleme, urmat îndeaproape de Tarom cu 23 de zboruri. Destinațiile care înregistrează cel mai des întârzieri sunt: Londra, Frankfurt, Roma, Munchen, dar și destinații interne precum Cluj, Iași și Timișoara.