Tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie în Muntenegru a fost demontat de pe caroseria vehiculului, aparatul nu pare să fie avariat, iar cardul urmează să fie accesat de anchetatori, care au anunțat că săptămâna viitoare va fi cunoscută cauza accidentului, relatează ziarul Vijesti.
Tahograful a fost demontat joi de pe caroseria autocarului, dar anchetatorii nu au accesat încă datele de pe cadrul de memorie al dispozitivului digital.
Potrivit unor surse citate de publicația muntenegreană, dispozitivul digital nu pare să fie avariat, iar cauza accidentului ar urma să fie cunoscută săptămâna viitoare.
Investigatorii nu știu nici în acest moment cine se afla la volanul autocarului în momentul producerii accidentului.
Un autocar cu turiști români a căzut într-o prăpastie, în Muntenegru, duminică seara, în urma accidentului pierzându-și viața 18 persoane, iar alte 29 fiind rănite. Autoritățile din Muntenegru au anunțat că vor accelera ancheta în cazul accidentului. „Nu este o anchetă simplă, de aceea nu trebuie să existe nicio eroare”, a declarat procurorul de caz, Vojislav Grujic.
Potrivit concluziilor preliminare ale anchetei, accidentul s-a produs la ieșirea autocarului dintr-un tunel rutier. În momentul ieșirii din tunel, asfaltul era umed pentru că plouase, dar lumina soarelui era foarte puternică, existând probabilitatea ca șoferul să fi fost orbit câteva secunde. În aceste condiții, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, șoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă ușoară, a rupt balustrada de securitate a podului și a căzut în prăpastie. Potrivit site-ului cotidianului Dan, anchetatorii analizează această ipoteză pe baza declarațiilor supraviețuitorilor și altor martori.
Tahograful conține parametrii principali de circulație, inclusiv viteza, kilometri parcurși într-un anumit interval, dar și date pentru identificarea șoferului aflat la volan într-un anumit moment. Autoritățile muntenegrene încearcă să stabilească circumstanțele în care autocarul românesc a căzut în prăpastie. Numeroși supraviețuitori susțin că șoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h.