Până duminică, elevii din Bucureti pot afla mai multe detalii despre liceul la care doresc să-și continue studiile, înc adrul unui târg educațional, care a avut debutul joi. „Noi avem două clase la școala profesională, unde se pot pregăti pentru sculer matrițer și operator mașini cu comandă numerică. Avem parteneriat cu Electromagnetica, iar copiii fac practică acolo”, a spus Ofelia Nanu profesoară la Colegiul „Dinicu Golescu” din Capitală.
Alături de profesorii de la licee, la târg au venit și elevii să le dea o mână de ajutor pentru promovarea școlilor lor. De exemplu, liceenii de la „Spiru Haret” le prezintă vizitatorilor cluburile lor de dans și muzică. „Avem inclus club de limba japoneză, care se desfășoară în weekend”, ni s-a mândrit Andreea, elevă la „Spiru Haret”.
În total, la târgul din Capitală, sunt 108 standuri cu unele dintre cele mai bune licee de stat și private din București. Un exemplu de liceu particular prezent la târg este Liceul Profesia, unde intrarea se face pe bază de dosar, iar un an de studiu costă 2.700 de lei.
Pentru anul 2014/2015, în liceele din Capitală sunt 15.145 de locuri, dintre care 1.484 sunt pentru învățământul vocațional.
Pentru învățământul profesional, există 532 de locuri, iar pentru învățământul seral sunt alte 532 de locuri.
Înainte însă să completeze fișele pentru admiterea la liceu, elevii de clasa a VIII-a se pregătesc de EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014, care începe în 23 iunie. Anul acesta, pentru admiterea la liceu, notele la examenele naționale reprezintă 75% din media de admitere la liceul dorit.
CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2014
13 iunie – Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie – Înscrierea la Evaluarea Națională
23 iunie – Limba și literatura română – probă scrisă
24 iunie – Limba și literatura maternă – probă scrisă
25 iunie – Matematica – probă scris
27 iunie – Afișarea rezultatelor (până la ora 16)
27 iunie – Depunerea contestațiilor (orele 16 – 20)
28 iunie-30 iunie – Rezolvarea contestațiilor
1 iulie – Afișarea rezultatelor finale după contestații