Prima pagină » Știri » Tăriceanu a încurcat noul pod de la Agigea cu cel vechi. Ce replică a avut când a fost atenționat

Tăriceanu a încurcat noul pod de la Agigea cu cel vechi. Ce replică a avut când a fost atenționat

Tăriceanu a încurcat noul pod de la Agigea cu cel vechi. Ce replică a avut când a fost atenționat
Tăriceanu a încurcat noul pod de la Agigea cu cel vechi: Vin de la București și știu mai mult ca voi

Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, și vicepremierul Liviu Dragnea au mers, joi, să verifice stadiul lucrărilor la noul pod de la Agigea care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră și face legătura între DN 39 și A4.

Tăriceanu a stat de vorbă cu reprezentanții constructorului, care i-au prezentat date tehnice privind acest proiect, după care a fost rugat de jurnaliști să își exprime părerea despre noul pod, el spunându-le că este vechiul pod, care a fost reabilitat.

Ziariștii au încercat să îi explice că a încurcat podurile, însă Tăriceanu i-a contrazis din nou: „Eu vin de la București și știu mai mult decât voi!”.

„Eu am vrut să mă lămuresc cu privire la schemele de încărcare pentru verificarea pe care este normal să o facă constructorul înainte de darea în funcțiune. Sunt în total șapte teste, pentru rezistența la înconvoiere și la torsiune. Ați înțeles ce înseamnă asta? Nu ați înțeles! (…) Mă bucur pentru că lucrarea este practic terminată și urmează să fie dată în funcțiune. Este o lucrare extrem de spectaculoasă, de artă de inginerie, cu o estetică foarte modernă. Sunt lucrări care trebuiesc periodic întreținute”, a spus Tăriceanu.

Continuând dialogul cu jurnaliștii care i-au explicat că nu este vorba despre podul hobanat care a funcționat și înainte și a trecut prin lucrări de întreținere, ci despre un pod nou, Tăriceanu a răspus: „Este un pod parțial nou!”.

El a spus că știe pentru că a mai trecut pe acest pod și a tăcut încurcat când jurnaliștii i-au arătat podul vechi, aflat la câteva sute de metri în aval.

În ajutorul lui Tăriceanu a intervenit vicepremierul Liviu Dragnea.

„Până la urmă e cel mai mare pod hobanat din România, ce face legătura între nordul și sudul Portului Constanța și, de asemenea, face legătura cu A4, varianta ocolitoare a municipiului Constanța și se evită trecerea prin Lazu și Agigea. (…) Mai urmează acum și infrastructura și drumurile de acces. Este o investiție extrem de importantă pentru Constanța și toată zona de aici. Este până la urmă o lucrare de artă cu care Constanța o să se mândrească”, a declarat Liviu Dragnea.

La eveniment era așteptat și premierul Victor Ponta, care ar fi urmat să ajungă cu elicopterul și care și-a anulat vizita din cauza ceții.

La vizita lui Tăriceanu și Dragnea au luat parte câteva sute de persoane, localnici și susținători ai PSD, aduse cu microbuzele.

În prezența celor doi, constructorii au făcut teste de rezistență a podului, fiind aduse 36 de camioane. Constructorii spun că în urma acestor teste de rezistență a structurii, care au început de marți, vor fi făcute ultimele reglaje ale hobanelor.

Constructorii le-au prezentat oficialilor informații despre construcția podului, fără a putea preciza o dată exactă la care va fi dat în folosință pentru că drumul cu două benzi, construit în continuarea podului rutier și care va face joncțiunea cu DN39, în apropierea intrării în stațiunea Eforie Nord, nu este încă gata.

Lucrările la podul de la Agigea au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an din cauza contestațiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor și a selectării consultantului. Firma care a câștigat licitația pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft, iar valoarea contractului este de 3,8 milioane de euro, fără TVA.

Podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, cu o structură de tip hobanat, este cel mai mare pod de acest gen din România.

Potrivit datelor furnizate de CNADNR, podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri și lățimea de 17,4 metri, permițând circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri.

Valoarea totală a contractului de finanțare pentru întregul proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța” este de 191.797.112 de lei. Lucrările au inclus și construcția unui drum cu două benzi care face legătura între pod și DN39, în apropierea intrării în stațiunea Eforie Nord. Lucrările au finanțate prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

Citește și