TAROM are management privat. Cine sunt oamenii care trebuie să aducă operatorul aerian pe PROFIT
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anunțat vineri noul Consiliu de Administrație (CA) al operatorului de transport aerian Tarom, prima companie de stat care beneficiază de managementul privat.
Printre noii membri ai Consiliului de Administratie (CA) de la Tarom se numără Dumitru Prunariu, Dan Pascariu, Lucian Isar și Marius Ghenea, conform ministrului.
Ceilalți trei membri ai CA al Tarom, prima companie de stat care beneficiază de management privat, sunt Ciprian Ladunca, Valentin Macec și Heinrich Vystupil.
„Administratorii, cu un mandat de patru ani, au datoria de a face compania Tarom profitabilă”, a spus Silaghi.
Viitorul CEO al companiei va fi ales de Consiliul de Administrație în prima ședință, care ar putea avea loc miercuri, și va fi unul dintre membri.
„Vom semna cu ei un contract de mandat și strategia de vânzare sau nevânzare a 20% sau mai mult din pachetul de acțiuni la Tarom le aparține lor”, a spus ministrul Silaghi.
Întrebat despre sumele care vor fi încasate de noii manageri, reprezentanții Ministerului Transporturilor au afirmat că pentru directorul general salariul și criteriile de performanță vor fi decise de administratori, iar suma va fi comparabilă cu cea încasată de alți șefi de companii aeriene.
Totodată, membrii CA vor lucra în anvelopa salarială aprobată prin buget. „Nu vor fi sume care vor trezi exclamații de genul «Wow!»”, a spus Valentin Preda, secretar de stat în cadrul MTI.
El a precizat că din datele furnizate de Ministerul Finanțelor administratorii ar putea primi între 500 și 800 de euro pe ședință.
Următoarele companii la care ministerul va anunța managementul privat sunt Administrația Canalelor Navigabile și Administrația Porturilor Maritime.
Premierul Victor Ponta a declarat, la începutul lunii septembrie, că Tarom va fi probabil prima companie de stat care va avea manager privat, probabil chiar străin.
„Tarom-ul va fi probabil prima companie care va avea un manager privat și este foarte posibil să fie un manager, o personalitate din afara țării, dar cu mare experiență în domeniu”, a afirmat Ponta.
Compania este deținută de Ministerul Transporturilor. Autoritățile s-au angajat față de FMI să instituie până la finele anului management privat la mai multe companii de stat.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a mandatat, la finalul lunii iulie, asocierea PwC-D&B David și Baias-George Butunoiu să recruteze managementul superior, respectiv directorii generali și membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea instituției cu o cifră de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro.
Recrutarea managementului superior vizează companiile CFR SA (CFR Infrastructură), CFR Călători, Tarom, CNADNR, Metrorex, Aeroporturi București, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Administrația Canalelor Navigabile, Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia” și Telecomunicații CFR.