„Zborul TAROM RO 371 din 15 Februarie, planificat să decoleze la ora 08.20 a.m. a decolat la ora 08.50 a.m . Această întârziere de 30 minute s-a datorat restricțiilor de trafic aerian ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile la aeroportul de destinație, ceea ce a impus operarea pe o singură pista de decolare- aterizare. În consecință, au apărut disfunctionalități în operarea companiilor aeriene, crescând timpul de așteptare pentru aterizare”, arată Tarom, într-un comunicat.
Compania menționează că întrucât a fost un zbor de linie nu a putut obține un statut special pentru această cursă, deși la bord se afla „un pasager foarte important” – premierul Cioloș.
„Acest gen de întârziere datorată condițiilor meteo sau restricțiilor de trafic aerian, deși regretabilă, este totuși o situație care nu ține de modul de operare al unei companii aeriene și este frecvent întâlnită cu precădere în aeroporturile cu trafic aerian mare”, mai spun reprezentanții Tarom.
Premierul Dacian Cioloș a efectuat în perioada 15-16 februarie o vizită la Bruxelles, unde a avut întâlniri cu reprezentanți ai Comisiei Europene și ai Parlamentului European.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat marți, în plenul Senatului, că a trimis Corpul de control la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei au înregistrat „în ultimele zile” întârzieri chiar și de 2-3 ore.
El a cerut conducerii companiei un plan de măsuri pe termen scurt pentru remedierea situației.
Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a avertizat marți, la dezbaterea privind Transporturile, asupra situației în care se află Tarom, afirmând că actuala conducere a companiei „doarme”, iar operatorul național de transport aerian se „strânge ca o lămâie și moare”.
„Nu o dată mi s-a întâmplat – circul frecvent cu compania Tarom – să vină piloții la mine și să-mi spună: faceți ceva, că se duce compania de râpă, ajungem să intrăm în faliment. Problema e binecunoscută – este compania suprapopulată în zona de mentenanță, refuză să ia alte avioane pentru care să facă mentenanța, să încerce măcar să rentabilizeze această zonă. Cheltuielile sunt prea mari în raport cu numărul de avioane și de pasageri. Nu este nevoie de multă știință pentru treaba asta. În mod normal, un manager putea să ia deciziile corecte”, a declarat Tăriceanu.
El a mai spus că firmele private se extind, în timp ce activitatea Tarom se contractă.