1. Ce pot plăti prin Ghișeul.ro?
Impozite și taxe stabilite de instituțiile publice înrolate în sistem precum si amenzi contravenționale cu deducerile aferente plății în 48 de ore.
2. Se plătește comision pentru plata cu cardul prin Ghișeul.ro?
Nu. Plata cu cardul prin Ghișeul.ro nu este comisionată.
3. Cum pot afla detalii despre modul de utilizare al sistemului?
Descarca Manualul de utilizare
4. Am primit parola de la primărie dar nu funcționează, ce să fac?
Va recomandăm:
1. Verificați introducerea corectă a caracterelor la Utilizator și Parolă
2. Regenerați parola contului folosind varianta CNP/CUI din secțiunea Regenerare parolă
3. Contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele specificate în Secțiunea Contact
5. Cum îmi fac cont pentru a face plăți prin Ghișeul.ro?
Sunt doua metode prin care puteti obtine datele de logare pentru ghiseul.ro:
Primăria unde aveți obligații de plată vă poate genera datele de logare în urma unei solicitarii făcute de dvs in acest sens. Puteti solitica date de acces (utilizator și parolă) de la instituția publică la care aveți obligații de plată, dacă instituția este înregistrată în sistem și este activă pentru plata cu autentificare. Datele de contact ale Instituției publice le puteți accesa prin „click” pe denumirea instituției în Secțiunea Instituții înrolate.
Metoda online de obținere a datelor de logare. Accesati sectiunea „SOLICITĂ DATE DE ACCES” de pe prima pagina ghiseul.ro si parcurgeti etapele: „Verificare CNP”- „Validare card”- „Trimitere e-mail cu datele de logare”
* În cazul în care dețineți bunuri mobile sau imobile în mai multe localități, oricare dintre acestea vă poate pune la dispoziție datele de acces în Ghișeul.ro
* Odată eliberate datele de acces de către o instituție publică nu mai puteți apela la o altă instituție publică pentru o nouă eliberare
6. Mi-am pierdut parola/Nu mai știu numele de utilizator. De unde pot obține informații privind schimbarea datelor de acces?
Vă recomandăm:
1. Regenerați parola contului folosind varianta CNP/CUI din secțiunea Regenerare parolă. Sistemul vă va furniza automat noile date de acces la adresa de mail pe care ați înregistrat-o inițial în Sistem
2. Contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele specificate în Secțiunea Contact
7. Cum pot afla dacă instituția publică la care am obligații de plată este înrolată în sistem?
Verificați în Secțiunea Instituții înrolate dacă instituția publică ce vă interesează este înrolată în sistem. Sistemul permite doar plata de debite către instituțiile înrolate.
8. În ce interval orar se pot efectua plăți prin Ghișeul.ro?
Ghișeul.ro este disponibil 7 zile din 7 și 24 ore din 24, cu excepția perioadelor de mentenanță sau intervenție tehnică asupra sistemului, care se vor anunța pe site.
9. Informațiile privind obligațiile de plată din contul meu nu sunt corecte. Ce pot face în această situație?
Informațiile privind debitele dumneavoastră sunt furnizate de către instituțiile publice către care înregistrați obligații de plată. Drept urmare, vă rugăm să contactați instituțiile publice respective pentru eventuale clarificări. Datele de contact ale instituției publice le puteți accesa prin „click” pe denumirea instituției în Secțiunea Instituții înrolate
În situația în care nu puteți contacta instituțiile publice respective, vă rugăm să contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele menționate în Secțiunea Contact, pentru eventuala redirecționare a solicitării dumneavoastră către instituția respectivă.
10. Vreau să plătesc un impozit/o taxă și nu se regăsește în lista aferentă instituției selectate. Ce pot face în această situație?
Va rugăm să contactați instituția publică selectată pentru clarificări. Datele de contact ale instituției publice le puteți accesa prin „click” pe denumirea instituției în Secțiunea Instituții înrolate.
11. Am facut o plată greșit (am plătit o altă sumă/am greșit încadrarea unei plăți) și doresc returnarea banilor. Ce pot face în această situație?
Vă recomandăm să urmați pașii următori:
1. Luați legătura cu instituția publică către care ați realizat plata și solicitați returnarea banilor
2. Contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele menționate în Secțiunea Contact și solicitați sprijinul pentru recuperarea banilor.
12. Cum procedez dacă am făcut o plată prin Ghișeul.ro și nu am primit e-mail-ul cu dovada plății?
Vă recomandăm:
1. Verificați existența dovezii plății în folder-ul SPAM al adresei dumneavoastră de email.
2. Contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele menționate în Secțiunea Contact. Serviciul Suport Ghișeul.ro va verifica realizarea tranzacției și vă va pune la dispoziție dovada plații
13. La finalizarea plății, în pagina unde introduc datele cardului îmi apare un mesaj de eroare.
Contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele menționate în Secțiunea Contact pentru transmiterea solicitării dumneavoastră către procesatorul de plăți.
14. În ce interval orar pot contacta Serviciul Suport Ghiseu.ro?
Serviciul Suport Ghișeul.ro vă stă la dispoziție de luni pană joi între orele 09.00 – 16.30, vineri între orele 09.00 – 14.00.
15. Ce browser pot folosi pentru a realiza plăți prin Ghișeul.ro?
Orice browser uzual cu interfață grafică cu utilizatorul, ce rulează pe platforme desktop sau mobile poate fi utilizat pentru a realiza plăți prin Ghișeul.ro.
16. Cât de sigură este plata online prin Ghișeul.ro?
Ghișeul.ro pune la dispoziția utilizatorilor săi cele mai înalte standarde de securitate privind tranzacționarea în mediul online cu cardul bancar.
Procesatorul de plăți electronice a luat toate măsurile pentru a asigura securitatea tranzacțiilor cu card prin internet. Datele de card pe care le completați și trimiteți prin internet sunt criptate prin protocolul SSL. Transferul datelor de card este strict între dvs. și procesator; nici Agenția pentru Agenda Digitală a României, nici instituțiile beneficiare nu solicită și nu stochează aceste informații.
Autorizarea plăților se face prin procesatori externi.
Ghișeul.ro nu preia, nu prelucrează si nu stochează în nici un fel date referitoare la cardurile bancare. Aceste date sunt introduse de utilizator direct și exclusiv în sistemele procesatorilor prin interfețele acestora, în termenii și condițiile proprii ale acestora.
Vă informăm că Agenția pentru Agenda Digitală a României în calitate de operator Ghișeul.ro nu solicită informații privind plățile și cardurile utilizatorilor, precum nici date de acces în sistem. Aceste date nu vor fi solicitate prin e-mail, telefonic sau prin alte mijloace de către operatorul sistemului Ghișeul.ro.
În cazul în care aceste informații vă sunt solicitate vă rugăm să vă adresați organelor abilitate pentru investigarea fraudelor cibernetice sau trimiteți un mail la adresa:
Vă recomandăm de asemenea să folosiți acest serviciu tastând direct adresa internet www.Ghișeul.ro. Nu accesați Ghișeul.ro urmărind link-uri provenite din alte surse (email-uri, mesagerie, etc).
Verificați de fiecare dată ca adresa din browser să fie cea corectă, de forma: https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public/
17. Cum recuperez dovezile de plată de pe vechiul Ghișeul.ro?
Vă rugăm să contactați departamentul de suport al Ghișeul.ro telefonic sau pe adresele de email de la secțiunea Contact și să solicitați dovezile de plată. Este necesar a transmite departamentului de suport unele detalii ale plății (numele plătitorului, instituția către care s-a realizat plata, suma plătită și data plății). Dovada va fi transmisă pe e-mail în cel mai scurt timp.
18. Cum pot intra în posesia datelor de autentificare pentru ghișeul.ro prin procedura online de obținere a acestora?
Accesati sectiunea „SOLICITĂ DATE DE ACCES” de pe prima pagina ghiseul.ro si parcurgeti etapele: „Verificare CNP”- „Validare card”- „Trimitere e-mail cu datele de logare”
19. De ce este necesar să introduc cnp-ul în prima etapă din cadrul procedurii de obținere online a datelor de logare?
Introducerea cnp-ului este necesară pentru a se verifica dacă este posibilă generarea datelor de logare după validarea identității.
20. Care sunt băncile emitente de carduri, acceptate pentru validarea identității în cadrul procedurii de obținere online a datelor de logare?
Cardul trebuie să fie înrolat 3D Secure și să fie emis de una dintre următoarele bănci:
21. Pot să solicit online datele de autentificare dacă dețin un card emis de către o bancă din străinatate?
Da, puteți să obțineți utilizator și parolă în această situație.
Este necesar să bifați câmpul „Card emis de o bancă din străinătate” din cadrul formularului online de ” Solicitare date de acces” și să parcurgeți apoi etapele privind „Validarea Cardului” și „Transmiterea email-ului cu datele de logare”.
22. Pot să solicit online datele de autentificare pentru altă persoană folosind pentru validarea identității cardul meu?
Solicitantul datelor de logare (CNP-ul pentru care se face verificarea) trebuie să fie același cu titularul contului la care este atașat cardul pentru care se verifică identitatea.
23. Banca emitentă a cardului meu nu se află în lista băncilor acceptate pentru validarea identității, ce se întâmplă în această situație?
Se are în vedere extinderea posibilității validării identității cu carduri care aparțin unor alte bănci decât cele din lista publică.
Până la implementarea acestei soluții nu vă puteți genera credențiale online, acestea putând fi obținute de la primăria de domiciliu înrolată în platformă și activă pentru plăți cu autentificare.
Datele de contact ale instituției publice le puteți accesa în Secțiunea Instituții înrolate.
24. Cât de sigură este validarea identității în cadrul procedurii de obținere online a datelor de logare?
Datele de card pe care le completați și trimiteți prin internet sunt criptate prin protocolul SSL și transmise procesatorului de plăți care asigură securitatea datelor transmise respectand cerințele impuse de standardul de securitate PCI-DSS. Transferul datelor de card are loc strict între dvs. și procesator, nici Agenția pentru Agenda Digitală a României, nici instituțiile beneficiare nu solicită și nu stochează aceste informații.
25. Trebuie să efectuez plata taxelor și impozitelor cu același card pe care l-am utilizat pentru validarea identității în cadrul procedurii de obținere online a datelor de logare?
Nu există această condiționare. Achitarea taxelor și impozitelor se poate efectua cu orice card (Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro), indiferent de cine este titularul acestuia.
26. În cazul în care cnp-ul meu nu a fost transferat în ghișeul.ro și eu am completat formularul pentru notificarea primăriei în acest sens, cât timp durează până primăria efectuează această procedură?
Vă rugăm să contactați instituția publică pentru a obține informații suplimentare în legătură cu termenul de soluționare a notificării. Datele de contact ale instituției publice le puteți accesa în Secțiunea Instituții înrolate.
27. Pot achita parțial obligațiile de plată?
Da, ghiseul.ro permite din punct de vedere tehnic acest lucru. Puteți să selectați câmpul cu suma din dreptul taxei și să modificați cuantumul iar în cazul în care nu doriți să achitați deloc o anumită taxă puteți să inserați 0 în câmpul suma din dreptul ei. Atentie! Există situații în care instituția beneficiară nu permite plata parțială. Vă rugăm să contactați instituțiile publice respective pentru eventuale clarificări. Datele de contact ale instituției publice le puteți accesa prin „click” pe denumirea instituției în Secțiunea Instituții înrolate. În situația în care nu puteți contacta instituțiile publice respective, vă rugăm să contactați Serviciul Suport Ghișeul.ro prin mijloacele menționate în Secțiunea Contact.
Sectorul 4, exemplu de digitalizare / Taxele se pot plăti, de asemenea, în benzinării, Mega Image, Poșta etc
În plus, contribuabilii vor avea la dispoziție și 5.000 de puncte de plată în toată țara, ca urmare a parteneriatelor încheiate de Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4 cu rețelele de benzinării OMV, cu reprezentanții Mega Image, cu cei ai automatelor ZebraPay, precum și cu cei ai Poștei Române. Oficiile poștale încasează însă, pentru moment, doar amenzile.
„Cele 5.000 de puncte de încasare existente în toată țara și metodele de plată online vor anula practic total cozile de la ghișeele Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale. Pentru a-și putea achita impozitele, taxele și amenzile, oamenii trebuie să prezinte la casierii doar cartea de identitate, sau înștiințarea de plată pe care au primit-o de la primărie”, a declarat Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
Potrivit edilului, cu ajutorul noilor metode de plată electronică, primăria poate atinge un nivel record de încasare online la nivel național, estimat la 30% din totalul sumelor datorate, informează RTV.
GHID UTILIZARE GHIȘEUL.RO