Taximetriștii, ajutați de tehnologie. Cum reușesc să fie mai eficienți în preluarea comenzilor
O altă aplicație este Clever Taxi, instalată și la aeroportul Henri Coandă, care a preluat un milion de clienți într-o singură jumătate de an. Exemplul a fost adoptat și de alte firme de taximetrie, care utilizau asemenea sisteme doar la nivel intern. Operatorii de telefonie mobilă s-au bucurat că a crescut traficul de date – Orange susține Clever Taxi, iar Vodafone mizează pe Star Taxi.
Potrivit stirileprotv.ro, aceste aplicații ar putea rivaliza serios cu Uber, programul care a pus pe jar taximetriștii din mai multe orașe mari europene. Oricine are mașină se poate înscrie în sistemul Uber, pentru a deveni taximetrist de ocazie. Aplicația Uber preia comenzile și gestionează plățile, din care extrage un comision. Compania Uber este evaluată la 17 miliarde de dolari și a lansat o pagină pentru București, unde s-au înscris până acum 100 de șoferi (cifra minimă pentru ca Uber să înceapă activitatea în oraș), informează sursa citată. Totuși, în România este interzis ca un șofer să transporte persoane făra să dețină autorizație. În consecință, Uber poate fi implementat fără probleme doar în orașe în care taximetria este strict reglementată.
Tehnologia nu are însă doar părți bune. Clienții și șoferii de taximetrie au început să sesizeze lipsurile aplicațiilor. Astfel, unii taximetriști și-ar fi falsificat recenziile, pentru a avea o imagine mai bună, în timp ce alții ar folosi o „maimuță” pentru aplicațiile de taxi – un program care le-ar permite să aibă întâietate la preluarea comenzilor.