Prima pagină » Știri » TECH. Google a blocat 80 de milioane de anunțuri înșelătoare

TECH. Google a blocat 80 de milioane de anunțuri înșelătoare

TECH. Google a blocat 80 de milioane de anunțuri înșelătoare
TECH. Google a blocat 80 de milioane de anunțuri înșelătoare / Sursă FOTO: flickr.com

 Platformele au eliminat sau blocat milioane de anunțuri publicitare sau listări de produse înșelătoare, în epidemie. Google a blocat sau a eliminat, la nivel mondial, peste 80 de milioane de anunțuri publicitare legate de coronavirus, iar eBay a blocat 17 milioane de listări, relatează Mediafax.

Comisia Europeană, implicată în verificarea site-urilor care pot publica informații false

Comisia Europeană a coordonat o acțiune de verificare a site-urilor web, pentru a afla care dintre acestea expun consumatorii din UE unor conținuturi care promovează afirmații false sau produse contrafăcute în contextul pandemiei.

Rezultatele arată că, în urma apelului lansat de Comisie, platformele au eliminat sau blocat milioane de anunțuri publicitare sau listări de produse înșelătoare.

Verificare a constat examinarea de înalt nivel a platformelor online și analiza aprofundată a unor anunțuri publicitare și site-uri web specifice referitoare la produse foarte solicitate din cauza coronavirusului.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „Principalele platforme online au răspuns pozitiv apelului lansat de Comisia Europeană de a combate escrocheriile și ofertele înșelătoare și au demonstrat un angajament clar privind eliminarea conținutului dăunător. Cu toate acestea, după cum a arătat acțiunea de verificare desfășurată recent, comercianții necinstiți găsesc în continuare noi modalități de a exploata vulnerabilitățile consumatorilor, de a eluda controalele algoritmice și de a crea noi site-uri web. În contextul unei pandemii mondiale, trebuie să fim conștienți de acest lucru în calitate de consumatori – nu există remedii miracol disponibile online. Sunt recunoscător autorităților naționale pentru protecția consumatorilor care sunt în continuare puternic mobilizate și colaborează cu Comisia pentru protejarea consumatorilor online”.

Astfel, autoritățile pentru protecția consumatorilor din 27 de țări au participat la verificare.

În 38 de cazuri, autoritățile au descoperit o serie de oferte sau anunțuri publicitare dubioase referitoare la produse promovate în mod înșelător în contextul pandemiei, afirmații generale conform cărora un produs era în măsură să prevină sau să vindece infecția, precum și prețuri excesive. În plus, vânzătorii necinstiți utilizează noi practici agresive care fac mai dificilă detectarea lor, cum ar fi afirmații implicite privind proprietățile de vindecare ale produselor prin intermediul imaginilor sau ilustrațiilor grafice sau chiar cuvinte ortografiate greșit în mod intenționat pentru a evita filtrele de text automate.

Google a blocat sau a eliminat peste 80 de milioane de anunțuri publicitare legate de coronavirus

De exemplu, Google a blocat sau a eliminat peste 80 de milioane de anunțuri publicitare legate de coronavirus (la nivel mondial), eBay a blocat sau a eliminat peste 17 milioane de listări de produse de pe piața sa mondială care încălcau normele UE în materie de protecție a consumatorilor, iar Amazon a observat o scădere cu 77 % în comparație cu luna martie a numărului săptămânal de noi listări de produse care conțin afirmații legate de coronavirus.

Acțiunea de verificare aprofundată a vizat 268 de site-uri web, dintre care 206 au fost marcate pentru investigații ulterioare în legătură cu posibile încălcări ale legislației UE privind protecția consumatorilor.

88 de site-uri web conțineau produse însoțite de afirmații privind o presupusă vindecare sau presupuse efecte preventive împotriva coronavirusului;
30 de site-uri web conțineau afirmații inexacte cu privire la penuria de produse;
24 de site-uri web au fost suspectate de practici neloiale pentru a obține prețuri excesive.

De asemenea, acțiunea de verificare a indicat că, în 39 de cazuri, prețul de vânzare și prețul unitar nu erau afișate într-un mod lipsit de ambiguități, ușor de identificat și clar lizibil. În plus, autoritățile din cadrul Rețelei CPC au observat, de asemenea, că nu li s-au furnizat consumatorilor informații clare și complete cu privire la toate aspectele relevante, cum ar fi identitatea comerciantului (pe 58 de site-uri web), adresa geografică a sediului comerciantului (pe 62 de site-uri web) sau datele de contact ale comerciantului (pe 58 de site-uri web).

Marți, Comisia și-a actualizat recomandările adresate consumatorilor și a cerut platformelor să rămână vigilente și să își continue eforturile pentru furnizarea unui feedback periodic Comisiei și autorităților pentru protecția consumatorilor.

Autor

Citește și