„Telefonul copilului” din întreaga lume, apelat în 2011 de peste 28 de milioane de ori

Publicat: 17 05. 2012, 15:02
Actualizat: 17 05. 2012, 15:02
"Telefonul copilului" - 116111, a fost apelat de peste 28 de milioane de ori anul trecut, la nivel global, unul din cinci cazuri fiind identificat drept abuz sau violență asupra copilului.

„Telefonul copilului” – 116111, a fost apelat de peste 28 de milioane de ori anul trecut, la nivel global, unul din cinci cazuri fiind identificat drept abuz sau violență asupra copilului.

Rețeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătorește, joi, Ziua Internațională a Telefonului Copilului prin lansarea website-ului european www.116111.eu.

Ziua Internațională a Telefonului Copilului are ca temă în acest an „rolul serviciilor telefonul copilului și al noilor tehnologii de comunicare în protejarea fetelor – victime ale abuzului și violenței”, având în vedere că mai mult de șase din zece cazuri semnalate au avut drept victime fete, se arată într-un comunicat de presă transmis joi.

Datele centralizate de Child Helpline International arată că serviciile oferite de „Telefonul Copilului” în întreaga lume au fost accesate de peste 28 de milioane de ori.

La nivel global, peste 55 la sută dintre apelurile preluate au venit din partea fetelor. Unul din cinci cazuri a fost identificat drept abuz sau violență asupra copilului, iar mai mult de șase din zece cazuri au avut drept victime fete.

Anul trecut, cele mai multe cazuri de victime-fete au fost înregistrate în Orientul Mijlociu și Africa de Nord, unde opt din zece cazuri se referă la abuz și violență asupra fetelor.

În anul 2011, abuzul emoțional a fost cea mai întâlnită formă de abuz asupra copilului, raportată pentru cazuri în care au fost implicate fete în Europa, Statele Unite ale Americii și în Caraibe (66 la sută se referă la fete).

În Africa, cele mai multe cazuri înregistrate au fost de abuz sexual, iar în Orientul Mijlociu, Africa de Nord și în regiunea Asia Pacific au predominat cazurile de abuz fizic.

În Romania, din totalul copiilor care au sunat la 116111 și au fost implicați în cazuri de abuz, 60,22 la sută au fost fete și 39,78 la sută băieți.

„În anul 2011, Asociația Telefonul Copilului a răspuns unui număr de 168.159 de apeluri. Principalele motive pentru care copiii apelează serviciul care le este dedicat sunt: nevoia de comunicare, abuz emoțional, relația părinte-copil, neînțelegeri în familie, probleme sentimentale, singurătate, tristețe, molestare fizică, neglijare, probleme educaționale, exploatare prin muncă și abuz sexual”, se arată în comunicatul transmis MEDIAFAX.

Reprezentantul Special al Națiunilor Unite (ONU) pentru probleme de violență împotriva Copiilor, Marta Santos Pais, a arătat că există o nevoie presantă pentru siguranță, confidențialitate și canale accesibile pentru copiii care caută ajutor și îndrumare.

De Ziua Internațională a Telefonului Copilului a fost lansat și un site european www.116111.eu.

„Ne dorim ca, începând de astăzi, toți copiii lumii să se regăsească în această mare familie „Telefonul copilului” prin intermediul website-ului www.116111.eu, pe care îl lansăm alături de Child Helpline International. Promovăm cu mândrie prin intermediul website-ul www.116111.eu nu numai organizația noastră, ci și drapelul, precum și incontestabila capodoperă «Coloana Infinitului» a celui mai mare sculptor modernist, Constantin Brâncuși”, a declarat directorul executiv de la Asociația „Telefonul Copilului” și Deputy Regional Representative Europe Child Helpline International, Cătălina Florea.

Website-ul www.116111.eu reunește toate organizațiile europene care furnizează serviciul 116111 pentru protecția și promovarea drepturilor copilului și ale familiei.

„Telefonul copilului” reprezintă, de cele mai multe ori, primul contact al unui copil cu orice serviciu de protecție a copilului.