Prima pagină » Știri » Telefonul Copilului: Peste 122.000 de apeluri în 2012, cazurile de abuz sexual au crescut cu 43% față de 2011

Telefonul Copilului: Peste 122.000 de apeluri în 2012, cazurile de abuz sexual au crescut cu 43% față de 2011

Telefonul Copilului: Peste 122.000 de apeluri în 2012, cazurile de abuz sexual au crescut cu 43% față de 2011
Peste 122.000 de apeluri au fost primite, de la începutul anului, la Telefonul Copilului, numărul celor care au beneficiat de serviciile asociației s-a dublat față de 2011, iar cazurile de abuz sexual asupra copilului au fost cu 43 la sută mai multe.

Peste 122.000 de apeluri au fost primite, de la începutul anului, la Telefonul Copilului, numărul celor care au beneficiat de serviciile asociației s-a dublat față de 2011, iar cazurile de abuz sexual asupra copilului au fost cu 43 la sută mai multe.

Asociația Telefonul Copilului a înregistrat, în perioada ianuarie – octombrie, 122.808 de apeluri, 72,48 la sută fiind din partea copiilor, 15,56 la sută de la părinți și 11,96 la sută din partea altor persoane îngrijorate pentru siguranța unor copii.

„Numărul beneficiarilor tuturor serviciilor oferite de Asociația Telefonul Copilului s-a dublat în acest an – 33.252, față de 16.612 înregistrați anul trecut. (…) Numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului sesizate la 116 111 a înregistrat o creștere de 43,62 la sută (respectiv 135 de cazuri) față de anul 2011 când s-au înregistrat 94 de astfel de situații. Cu sprijinul asistenților sociali și psihologilor organizației au fost adoptate cele mai bune soluții pentru stoparea abuzului și înlăturarea efectelor negative produse de situația traumatizantă, iar cu sprijinul instituțiilor abilitate agresorii sunt condamnați pentru faptele săvârșite”, se arată într-un comunicat de presă transmis luni agenției MEDIAFAX.

Asociația precizează că 3.635 dintre cazurile înregistrate au necesitat intervenția instituțiilor abilitate, precum și consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor de la Telefonul Copilului, 45 la sută dintre aceste cazuri fiind situații grave de abuz asupra copilului.

„Formele de abuz sesizate cel mai des au fost: 39,61 la sută molestare fizică, 28,03 la sută neglijare, 14,45 la sută abuz emoțional și 9 la sută abuz sexual asupra minorilor, exploatare prin muncă, tentative de suicid în rândul copiilor, privare de libertate, trafic de minori”, se mai arată în comunicat.

Specialiștii Asociației Telefonul Copilului au stabilit că 32,12 la sută dintre copii simțeau tristețe, la începutul convorbirii telefonice, 22,15 la sută frustrare și depresie, 17,04 la sută singurătate, 14,72 la sută apăsare și 13,97 la sută frică.

„Tristețea și singurătatea au fost identificate la copiii care au apelat 116 111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea, depresia și frica s-au manifestat în principal la copiii care fie aveau dificultăți de relaționare în familie, fie erau victimele violenței în familie sau în unitățile de învățământ”, a precizat asociația.

Cererile de ajutor sunt tot mai complexe și mai numeroase, iar Telefonul Copilului trebuie să-și extindă atât infrastructura, cât și echipa de specialiști pentru a putea prelua toate cererile de ajutor ale copiilor, potrivit sursei citate.

Asociația Telefonul Copilului lansează, luni, campania „Un apel pierdut, o copilărie pierdută”, în cadrul căreia se pot face donații de doi euro, până în 31 decembrie, la numărul de SMS 8848.

„Fiecare copil merită să fie ajutat și avem nevoie de susținerea dumneavoastră pentru a fi acolo, pentru ei, la linia 116 111 în fiecare zi. Un apel ratat poate însemna o copilărie distrusă. Vă invităm astfel să deveniți și de această dată aliații copiilor fără copilărie, printr-o donație de doi euro la numărul de SMS 8848!”, a declarat directorul executiv de la Telefonul Copilului, Cătălina Florea.

Programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului a fost prelungit, din 1 martie 2011, până la miezul nopții, decizia fiind luată pentru a putea prelua cât mai multe apeluri, având în vedere că, în 2010, peste 14.200 de copii au cerut ajutor, numărul fiind atunci în creștere cu 122 la sută față de 2009.

Odată cu prelungirea programului de lucru a fost suplimentat și numărul de specialiști, încă șapte asistenți sociali și psihologi alăturându-se echipei care preia telefoanele copiilor.

În cei 11 ani de funcționare a Telefonului Copilului au fost înregistrate 1.826.838 de apeluri, 13.459.200 de minute de consiliere oferite și 39.291 de cazuri în care a fost necesară și intervenția instituțiilor abilitate.

Citește și