Tinerii cred că școala nu mai constituie un reper absolut al procesului de educație

Publicat: 15 02. 2012, 10:28
Actualizat: 24 07. 2012, 16:50
Tinerii cred că școala nu mai constituie un reper absolut al procesului de educație, aproximativ 80 dintre ei considerând că școala reprezintă cel mult o bază pentru fixarea cunoștințelor și competențelor cu caracter general, potrivit unui studiu realizat de ANSIT și prezentat azi.

Tinerii cred că școala nu mai constituie un reper absolut al procesului de educație, aproximativ 80 dintre ei considerând că școala reprezintă cel mult o bază pentru fixarea cunoștințelor și competențelor cu caracter general, potrivit unui studiu realizat de ANSIT și prezentat azi.

Studiul realizat de Agenția Națională pentru Sprijinirea Inițiativelor Tinerilor (ANSIT) a avut ca temă importanța educației formale în realizarea profesională ulterioară a tinerilor.

Potrivit studiului, tinerii cred că școala nu mai constituie un reper absolut sau un centru privilegiat al procesului de educație.

"În opinia a circa 80% dintre tineri, școala reprezintă cel mult o bază necesară a fixării cunoștințelor și competențelor cu caracter general (36% în mare măsură și 43% într-o oarecare măsură), în timp ce, două treimi dintre tineri (67%) o mai apreciază ca fiind un reper în pregătirea indivizilor pentru viață (26% în mare măsură și 41% într-o oarecare măsură)", se arată în raport.

În ceea ce privește metodele de predare/evaluare, doar 21% dintre tineri apreciază că școala angajează în mare măsură elevii în procesul de învățare, 43% într-o oarecare măsură.

Dintre elevii chestionați, doar 17% consideră "în mare măsură" că școala evaluează corect cunoștințele elevilor/studenților, 44% într-o oarecare măsură.

Totodată, potrivit studiului, doar 16% dintre elevi cred că instituțiile de învățământ organizează "în mare măsură" activități extrașcolare interesante.

Â