TOP. Marea schimbare în categoria computere și electronice! Românii au dat telefoanele inteligente pe altceva
Datele colectate prin Google Trends arată că preferințele de căutare Google ale românilor în categoria computere și electronice s-au schimbat, în corelație cu tendința muncii de la domiciliu și cu distanțarea socială, impuse de #coronacriza.
Specialiștii grupului de consultanță în management eMs susțin că, în plină perioadă de pandemie, românii au preferat să investească în laptopuri.
Astfel, aceștia îşi asigură condiții bune de lucru de acasă, în detrimentul telefoanelor inteligente sau al altor dispozitive electronice.
În acest context, în luna aprilie 2020, interesul pentru laptopuri a depăşit maximul de căutare anual al Black Friday 2019 cu peste 30%, conform rezultatelor celor mai populare căutări Google.
Practic, cuvântul-cheie „laptop” a înregistrat un scor de popularitate de 100%.
Potrivit aceleiași surse, în prima săptămână a lunii mai, şi căutarea pentru „PC” a înregistrat o creştere notabilă în interesul românilor, începând cu luna martie.
Cea mai căutată marcă de laptopuri în categoria computere și electronice
Reprezentanții grupului de consultanță în management au comparat, de asemenea, şi popularitatea termenilor asociaţi cuvântului-cheie „laptop”, aşa cum au fost utilizaţi în căutările Google ale românilor în perioada octombrie 2019 – aprilie 2020.
Potrivit interogărilor de căutare pentru laptopuri, românii caută în cea mai mare parte brandul Asus, indicând că acesta se bucură de cel mai mare brand awareness, depăşind chiar căutările de top precum Emag (laptop emag) şi Altex (Laptop Altex).
De asemenea, brandul chinez Lenovo s-a bucurat de o creștere a interesului, spre deosebire de HP, care, deşi a crescut în martie, a înregistrat o scădere în popularitatea căutărilor în aprilie.
Telefoanele inteligente nu sunt preferate pentru scopuri legate de muncă
În comparație cu laptopurile, telefoanele inteligente nu au înregistrat aceeaşi creştere a volumului de căutare.
Conform specialiștilor grupului, acest lucru relevă clar că, în scopuri de lucru, laptopurile şi computerele sunt încă dispozitivele preferate.
Termenii „iPhone” şi „Samsung Galaxy” au marcat o creştere uşoara în volumul căutărilor online la jumătatea lunii aprilie, dar sunt în continuare sub medie, şi cu mult sub căutările totale pentru laptopuri.
Rezultatele studiului arată că românii caută informaţii despre laptopuri pe site-urile e-commerce ale eMAG sau Altex, cele două magazine online de top din România.
Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ