Prima pagină » Auto » Toți șoferii trebuie să știe! Noi tehnologii de siguranță vor deveni obligatorii în noile vehicule europene

Toți șoferii trebuie să știe! Noi tehnologii de siguranță vor deveni obligatorii în noile vehicule europene

Toți șoferii trebuie să știe! Noi tehnologii de siguranță vor deveni obligatorii în noile vehicule europene
Începând cu 2022, noi tehnologii de siguranță vor deveni obligatorii în noile vehicule europene, inclusiv „un avertisment de somnolență și distragere a atenției șoferului", relatează CNN.

Distragerea atenției, fie că este vorba de smartphone, țigară, muzică sau alimentație, determină până la 30% din accidentele rutiere, în timp ce oboseala este implicată în 20%, potrivit Comisiei Europene.

Acesta este motivul pentru care, începând cu 2022, noi tehnologii de siguranță vor deveni obligatorii în noile vehicule europene. Compania germană de inginerie și tehnologie Bosch se poziționează ca unul dintre principalii furnizori ai acestei tehnologii, anunțând în decembrie că a dezvoltat un sistem de monitorizare care detectează șoferi somnoroși și neatenți.

Tehnologia, care va fi încorporată în mașinile noi începând cu 2022, folosește camere foto și inteligența artificială (AI) pentru a detecta când pleoapele unui șofer se îngreunează sau când își mută privirea pe telefon sau către un alt pasager.

Algoritmul, care a fost instruit folosind înregistrări ale unor situații reale de conducere, apreciază oboseala șoferului în funcție de poziția pleoapelor și de clipit.

„Pe baza tuturor acestor informații, se poate recunoaște dacă este obosit, deoarece frecvența mișcării pleoapelor devine mult mai lentă”, spune Annett Fischer, purtător de cuvânt al companiei.

Sistemul poate avertiza șoferii, recomandând o pauză dacă sunt obosiți sau chiar reducând viteza vehiculului.

Forma alertei, sonoră, vibrații ale volanului sau încetinirea vehicolului, va depinde de dorințele producătorului auto, care vor adapta sistemul în funcție de marca și de consumatorii lor, explică Fischer.

De asemenea, sistemul monitorizează pasagerii cu o cameră frontală și spate, asigurându-se centurile de siguranță și airbag-urile sunt poziționate corespunzător.

Peste un milion de oameni mor la nivel mondial în fiecare an din cauza accidentelor de circulație rutieră, potrivit unui raport global al OMS din 2018 privind siguranța rutieră.

Utilizarea unui telefon în timpul condusului crește riscul de accident de patru ori, în timp ce un mesaj text crește riscul de aproximativ 23 de ori, estimează raportul.

Bosch nu este primul dezvoltator în domeniu. Compania australiană Seeing Machines și-a lansat tehnologia de monitorizare a șoferilor în Cadillac CT6 2018, iar compania suedeză Smart Eye Automotive Solutions a dezvoltat un sistem pentru Geely, unul dintre cei mai mari producători auto din China.

Dudley Curtis, manager de comunicații la Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor, este de acord că pe termen lung aceste sisteme vor ajuta la prevenirea accidentelor. „Dar va dura mult timp până când toate vehiculele vor avea această tehnologie”, avertizează el. „Între timp, trebuie să abordăm problema și din alte unghiuri”.

Pericolul este că șoferul se poate „baza prea mult” pe aceste sisteme. „Șoferii încă trebuie să își asume responsabilitatea de a fi pe deplin în alertă și a se concentra pe condus, chiar și cu aceste sisteme instalate pe vehiculele lor”, spune Curtis.

O altă preocupare este confidențialitatea, deoarece sistemele de monitorizare a șoferului bazate pe cameră colectează cantități mari de date personale despre șofer și pasageri.

Potrivit Bosch, datele colectate de sistemul său vor fi evaluate doar de software-ul din mașina în sine și nu vor fi nici salvate, nici transmise către Bosch sau terți.

Fischer adaugă că, în cazul în care producătorul de automobile dorește să stocheze orice fel de date de la șoferi, ar trebui să primească în prealabil acordul acestora.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele în care nu se fac nunți în 2026 și 2027. Calendar ortodox complet
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Ce practici au românii de Ignat: Tradiții, credințe și obiceiuri păstrate din vechime
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor