Prima pagină » Știri » Trafic îngreunat pe DN 7, spre frontiera cu Ungaria, din cauza protestului transportatorilor

Trafic îngreunat pe DN 7, spre frontiera cu Ungaria, din cauza protestului transportatorilor

Trafic îngreunat pe DN 7, spre frontiera cu Ungaria, din cauza protestului transportatorilor
Aproximativ 150 de șoferi de camioane participă, luni dimineață, la un protest pe DN 7, spre Vama Nădlac, traficul rutier desfășurându-se cu dificultate din cauza coloanei de automarfare care se deplasează cu viteză redusă, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Aproximativ 150 de șoferi de camioane participă, luni dimineață, la un protest pe DN 7, spre Vama Nădlac, traficul rutier desfășurându-se cu dificultate din cauza coloanei de automarfare care se deplasează cu viteză redusă, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Peste o sută de șoferi de camioane s-au adunat pe centura rutieră de nord-vest (parte din DN 7) a municipiului Arad, luni dimineață, pentru a participa la un marș de protest cu tot cu camioane, iar ulterior s-au alăturat alți 50 de șoferi, astfel că la ora transmiterii acestei știri coloana de automarfare care se deplasează cu viteză redusă spre frontiera cu Ungaria din zona Vămii Nădlac a ajuns la peste 150 de vehicule.

Secretarul general al Confederației Naționale Rutiere (CNR), Mayer Siegfried, care participă la acțiunea de la Arad, afirmă că șoferii vor protesta pe termen nelimitat, până când se ajunge la o înțelegere cu Guvernul privind revendicările.

Potrivit lui Siegfried, protestul de pe DN 7 are loc între Arad și Pecica, șoferii circulând cu cel mult zece kilometri la oră.

„Pe tot parcursul zilei ni se vor alătura și alți șoferi. De la Pecica ne vom întoarce pe șoseaua de centură din Arad, unde ne-am adunat, și vom participa la scurte marșuri sau vom staționa pe marginea drumului, fără să blocăm traficul”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, secretarul general al CNR.

Din cauza coloanei de automarfare, pe drumul spre frontiera cu Ungaria, respectiv spre Vama Nădlac, se circulă cu dificultate.

În aceste condiții, șoferii care merg în Ungaria sunt sfătuiți de către polițiști să aleagă Vama Turnu, folosind drumul județean spre Variașul Mare, pentru a evita DN 7.

Și în Sibiu, traficul pe centura ocolitoare a municipiului este complet blocat, luni dimineață, din cauza protestului transportatorilor, în zonă fiind oprite peste 120 de autovehicule de mare tonaj, iar mai multe echipaje de Poliție încearcă să fluidizeze circulația.

Transportatorii rutieri de mărfuri au comunicat că au oprit, luni, activitatea și nu au mai trimis mașini în curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee se vor duce în parcări, declara pentru MEDIAFAX, Augustin Hagiu, reprezentantul Confederației Naționale Rutiere (CNR).

Augustin Hagiu spunea că transportatorii rutieri de mărfuri așteaptă, în primul rând, ca Ministerul Transporturilor să își respecte promisiunile asumate prin minuta semnată în luna mai, în urma cărora protestele anunțate atunci au fost suspendate.

Hagiu preciza că, după ce vor fi rezolvate solicitările menționate în minuta încheiată în luna mai, se poate intra într-un dialog cu reprezentanții Ministerului Transporturilor.

În minuta din 22 mai, semnată de Relu Fenechiu, ministru al Transporturilor în acea perioadă, și reprezentanții UNTRR și CNR, Radu Dinescu și Meyer Siegfried, se arăta că, în maxim 30 de zile, MT va analiza propunerile partenerilor sociali și, ulterior, va propune un program punctual pentru soluționarea problemelor.

De asemenea, în document se menționa că vor fi constituite subcomisii de specialitate, formate din reprezentanți ai MT și ai transportatorilor, care să dezbată și să promoveze modificări și completări ale unor acte normative.

Confederația Națională Rutieră anunța, în 5 decembrie, că din 9 decembrie transportatorii rutieri de mărfuri opresc activitatea, pe termen nelimitat, susținând că „au epuizat toate căile diplomatice” în relația cu autoritățile, care nu își respectă angajamentele, și că cea mai recentă „lovitură” din partea Guvernului este creșterea accizelor la carburanți.

Potrivit CNR, în ultimele luni, patronatele din transporturi au transmis propuneri către Guvern, Ministerul Muncii și Ministerul de Finanțe, incluzând și soluții pentru combaterea evaziunii fiscale, însă adresele oficiale ale confederației nu au primit răspuns, iar ministru Ramona Mănescu „a refuzat întâlnirile cu reprezentanții patronatelor membre CNR”.

Pe de altă parte, transportatorii rutieri de mărfuri susțin că mai primesc încă o lovitură de la Guvern prin scumpirea carburanților, prin creșterea accizei și prin noua taxă de 7 eurocenți.

În 22 mai, transportatorii rutieri au renunțat la protestul anunțat, după o întâlnire de câteva ore cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, unde s-a stabilit un calendar pentru revizuirea mai multor prevederi legislative.

Reprezentanții CNR au cerut Guvernului corectarea „anomaliilor legislative actuale, eliminarea actelor de corupție și un dialog constructiv”. Aceștia au criticat existența unor suprapuneri legislative și situațiile în care mai multe acte normative reglementează aceleași situații.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România are 13.000 de membri, operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Autor
Autor

Citește și