Tragedia de la Spitalul „Victor Babeș” din Capitală pare că face parte dintr-un tipar în care pacienții români în loc să fie salvați devin victime ale sistemului. În cazul incidentului care a avut loc luni, 12 aprilie, bilanțul deceselor ar fi putut fi mai mare dacă medicul de gardă nu ar fi acționat prompt în încercarea de a salva cât mai multe vieți.
Luni, în jurul orei 16, la Spitalul „Victor Babeș” din București, urma să aibă loc o nouă tragedie care să lovească România în plină pandemie de coronavirus. În contextul în care locurile la ATI sunt din ce în ce mai puține, chiar dacă, în același timp, se încearcă suplimentarea lor, la unitatea medicală au mai fost „tăiate” opt de pe listă, în urma incidentului.
TIR-ul în care se aflau internați opt pacienți COVID-19 aflați în stare gravă, unitatea mobilă funcționând ca secție ATI, a avut o defecțiune care a dus la moartea a trei paciente. Însă bilanțul morților ar fi putut fi și mai mare.
Din cei 8 pacienți, unii erau intubați, alții erau conectați la masca de oxigen. În momentul în care s-a produs defecțiunea, toate aparatele de oxigen s-au oprit, fiind o măsură automată de siguranță, din sistem, potrivit explicațiilor date de Raed Arafat la câteva ore după incident.
În TIR se afla medicul de gardă care, văzut într-o situație extremă gravă, a acționat astfel încât să salveze cât mai multe vieți. Acesta a strigat la asistente să aducă buteliile portabile de oxigen, potrivit informațiilor obținute de stiripesurse.ro. Acestea au fost folosite pentru a-i putea ține în viață pe pacienții care aveau nevoie de oxigen.
Medicul și asistentele au acționat repede, însă s-a reușit stabilizarea a doar cinci pacienți, ceilalți trei decedând din cauza insuficienței respiratorii potrivit surselor GÂNDUL.RO.
„Dacă nu era acest medic, toți mureau. Nu aveau nici o șansă”, au precizat sursele stiripesurse.ro.
Ventilatoarele din TIR s-au oprit din cauza unei defecțiuni la nivelul instalației de oxigen. Firma care a livrat oxigenul pentru TIR-ul ATI de la Spitalul „Victor Babeș” a explicat pentru GÂNDUL.RO faptul că „TIR-urile ATI au instalații proprii de distribuție a oxigenului medical la interior, dotate cu un panou pentru reglarea presiunii”, menționând că acestea nu au fost furnizate sau instalate de compania Linde. (Mai multe detalii AICI)