Prima pagină » Știri » Tragedia din Muntenegru. Patronul firmei de transport, audiat la Parchet: Șoferul autocarului era angajat al altei companii și fusese detașat

Tragedia din Muntenegru. Patronul firmei de transport, audiat la Parchet: Șoferul autocarului era angajat al altei companii și fusese detașat

Tragedia din Muntenegru. Patronul firmei de transport, audiat la Parchet: Șoferul autocarului era angajat al altei companii și fusese detașat
Patronul Gregory Tour, Ștefan Grigore, a declarat că a fost, luni, la Parchetul instanței supreme pentru a duce mai multe documente, precizând că analizele și actele șoferilor sunt în regulă, iar autocarele firmei sunt de ultimă generație, cumpărate din Germania.

Patronul Gregory Tour, Ștefan Grigore, a declarat că a fost, luni, la Parchetul instanței supreme pentru a duce mai multe documente, precizând că analizele și actele șoferilor sunt în regulă, iar autocarele firmei sunt de ultimă generație, cumpărate din Germania.

Ștefan Grigore s-a prezentat luni la Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție, unde a dat noi declarații în fața procurorilor care cercetează cauzele accidentului din Muntenegru.

La ieșirea din sediul Parchetului instanței supreme, Ștefan Grigore, patronul firmei care a asigurat transportul turiștilor implicați în accidentul care a avut loc pe 23 iunie, în Muntenegru, a arătat că a absolvit Liceul Militar și Academia Tehnică Militară, apoi Academia de Studii Economice, având calitatea de economist, că timp de șapte ani, respectiv din 2000 până în 2007, a fost directorul unei bănci și că din 2007 este patronul agenției de turism Gregory Tour.

Ștefan Grigore a spus că a prezentat, până la acest moment, toate documentele necesare procurorilor în ancheta privind accidentul din Muntenegru, precizând că acestea sunt în regulă.

Grigore a mai spus că sâmbătă a revenit în țară directorul de transport, care a arătat că până în prezent nu i-a fost furnizată nicio informație oficială de către autoritățile muntenegrene, astfel că toate informațiile pe care și el le prezintă au un caracter neoficial, „pe surse”.

Întrebat de jurnaliști dacă anvelopele autocarului care s-a răstunrat în Muntenegru ar fi fost uzate, Grigore a precizat că nu are informații în acest sens, mai multe detalii putând oferi directorul de transport al firmei. El a precizat însă că firma schimbă periodic, în funcție de anotimp, cauciucurile pentru autocare, reafirmând că autocarul care s-a răsturnat era în stare bună de funcționare.

Patronul Gregory Tour a adăugat că, pentru a fi la standarde ridicate, toate autocarele firmei sale sunt noi, cumpărate din Germania și că problemele minore care apar sunt rezolvate la service-ul Man din România sau la service-uri de pe trasee, în cazul în care la autocare apare o defecțiune pe traseu. El a precizat că autocarele firmei sale sunt de ultimă generație, pentru a menține un standard ridicat pentru clienți.

Întrebat de ce a subînchiriat serviciile firmei Gregory Tour Serv firmei Gregory Tour Holiday, Ștefan Grigore a spus că deține cele două societăți, dar prima este transportator și deține licență de transport prelungită anual din 2005, fiind înființată în 2002, iar cea de a doua este agenția de turism, care vine cu servicii precum cazare, masă sau transport cu avionul, autocarul sau mașina.

Întrebat dacă șoferul autocarului, George Ciobanu, avea aviz psihologic, Ștefan Grigore nu a dat un răspuns clar, arătând doar că „toate documentele au fost prezentat procurorilor”.

Patronul firmei Gregory Tour a declarat vineri, pentru MEDIAFAX, că șoferul care conducea autocarul în momentul producerii accidentului din Muntenegru era angajat al unei alte companii și fusese detașat, având toate actele în regulă.

Ștefan Grigore a fost contactat de MEDIAFAX în urma declarațiilor făcute vineri de Adrian Kritikos, inspector la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), la conferința „Mediafax Talks about Transport&Logistics”.

Inspectorul Adrian Kritikos a spus că imediat după producerea accidentului a fost în control la sediul firmei Gregory Tour, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de muncă, avizul medical și cel psihologic pentru George Ciobanu, polițist și șoferul autocarului în momentul producerii accidentului.

Grigore a spus că reprezentanții ISCTR au fost în control la firma sa în 24 iunie, când toți cei de-acolo erau bulversați și nu au găsit, în acel moment, documentele solicitate, asigurând inspectorii că le vor prezenta de îndată ce le vor găsi.

„George Ciobanu avea toate actele necesare, inclusiv avizul medical. (…) Ulterior le-am găsit și sunt valabile. Dosarul lui (Geroge Ciobanu n.r.) era complet la plecare”, a spus Ștefan Grigore, precizând că, la controalele ulterioare, ale Poliției Economice, Poliției Rutiere, Inspecției Muncii și Parchetului General, firma sa a pus la dispoziția anchetatorilor toate documentele solicitate.

În ceea ce privește contractul de muncă, Grigore a explicat că George Ciobanu era angajat al unei alte firme, Aly Euroline, din Ilfov, patronată de fiul polițistului. Gregory Tour a solicitat detașarea sa pentru circuitul în Muntenegru, Aly Euroline acceptând detașarea și predând copii de pe actele privind angajarea lui Ciobanu, inclusiv de pe analizele medicale ale acestuia.

Ștefan Grigore a mai spus că nu are cunoștință de nicio sancțiune aplicată firmei sale în urma controalelor efectuate în legătură cu accidentul din Muntenegru.

Inspectorul ISCTR Adrian Kritikos a spus, tot vineri, la conferinaț Mediafax Talks, că s-au găsit mai multe nereguli în controlul efectuat la Gregory Tour, motiv pentru care patronul firmei a primit dublul amenzii maxime.

„Chiar eu i-am scris procesul verbal de amendă, pe care mărturisesc că l-am completat cu satisfacție”, a spus Kritikos, fără a preciza cuantumul amenzii.

Ștefan Grigore s-a mai referit și la informațiile apărute în presă privind viteza cu care era condus autocarul în momentul accidentului din Muntenegru. El a precizat că directorul de transport al Gregory Tour a mers în Muntenegru după accident, iar procurorul de caz i-a spus că nu poate să îi dea nicio informație până la finalizarea anchetei.

Un autocar al firmei Gregory Tour, în care se aflau turiști români, s-a răsturnat, pe 23 iunie, într-o prăpastie în Muntenegru. În urma accidentului și-au pierdut viața 18 persoane, printre care și șoferul autocarului, iar alte 29 au fost rănite. Răniții au fost aduși în România în 25 iunie, cu două aeronave militare, și internați la spitalele Universitar, Floreasca, Elias și Bagdasar-Arseni.

Autocarul era condus de George Ciobanu, care lucra ca șofer în cadrul Poliției Capitalei, la Logistică. Potrivit oficialilor din Poliția Capitalei, el lucra din septembrie 2012 și la firma care a transportat turiștii în Muntenegru.

Patronul firmei Gregory Tour, Ștefan Grigore, declara în 25 iunie, după ce a fost audiat la Parchetul instanței supreme, că George Ciobanu, care era și angajat al Poliției Capitalei, a fost „detașat temporar” pentru această deplasare de la o firmă patronată de fiul acestuia, după ce angajatul programat inițial pentru cursă a intrat în concediu.

Patronul de la Gregory Tour a mai spus că a fost solicitat de procurori să aducă documente justificative de la firmă și că va sprijini, în acest caz, și cercetările Inspectoratului Teritorial de Muncă.

La Parchetul instanței supreme a fost, în 25 iunie, și directorul agenției de turism Mareea Travel, Marius Usturoiu. Acesta declara că a fost chemat de anchetatori pentru a i se spune ce documente necesare pentru anchetă să aducă.

Mareea Travel este agenția care a organizat circuitul turistic în care s-a produs accidentul, Usturoiu afirmând că responsabilitatea pentru pagubele produse în urma acestuia aparține transportatorului, Gregory Tour.

Parchetul instanței supreme face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă. Secția de urmărire penală și criminalistică a Parchetului Înaltei Curți de Casație și Justiție a cerut sprijinul autorităților din Muntenegru în acest caz.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, furnizate de poliție și citate de presa locală.

 

Citește și