Traian Băsescu a scăpat de Dosarul Flota
DNA prezicează că singurul dosar în care era anchetat Traian Băsescu era cel care viza vânzarea flotei românești în anii 90. Procurorii DNA au reluat cercetările în dosar ulterior datei de 22 decembrie când Băsescu nu a mai beneficiat de imunitatea prezidențială. Pe 21 ianuarie procurorul de caz a decis clasarea cauzei. Asta înseamnă că cercetările în acest dosar au fost închise. În cei 10 ani de mandat Băsescu a avut 68 de dosar iar acum mai are deschise doar 10, restul fiind închise.
DNA a precizat următoarele despre dosarul Flota:
1.În ceea ce privește infracțiunea de abuz în serviciu, reținută în sarcina lui TRAIAN BĂSESCU, se constată că această faptă nu există, deoarece prin exercitarea funcțiilor de decizie în cadrul Ministerului Transporturilor în perioada 1990-1992 și 1996-2000, nu a produs și nu a determinat producerea vreunui prejudiciu în patrimoniul CNM Petromin S.A. Constanța, aceasta pentru că navele care fac obiectul cauzei s-au vândut în baza aprobărilor legale date de Fondul Proprietății de Stat (FPS) – acționarul majoritar al CNM Petromin S.A. în cadrul procesului de privatizare inițiat de Guvernul României.
Cele 16 nave aflate în contracte de management cu grupul KLAVENESS au rămas în proprietatea CNM Petromin S.A (cu drept de dispoziție asupra lor) până în 1999-2000, când acestea au fost vândute la licitație. Sumele realizate din vânzarea celor 16 nave au fost în cuantum de 63.134.735 USD.
Decizia vânzării navelor nu a aparținut Ministerului Transporturilor, ci a aparținut FPS și AGA a CNM Petromin S.A., întrucât FPS și nu Ministerul Transporturilor erau acționarul majoritar al CNM Petromin S.A.
De altfel, CNM Petromin S.A., ca societate comercială pe acțiuni în domeniul transporturilor navale, la data de 31.12.1992, avea datorii de 14.770.000 USD.
2.Cu privire la infracțiunea de fals intelectual în formă continuată, reținută prin actul de învinuire ca fiind realizată de faptul că „…în perioada 1991-2000, a emis acte de decizie la nivel de conducere a ministerului în exercitarea atribuțiilor de serviciu, atât prin atestarea unor fapte și împrejurări necorespunzătoare adevărului, cu privire la constituirea și atribuțiile CIS, CNM Petromin S.A., ordinele de acordare și retragere a dreptului de arborare a pavilionului românesc de către navele angajate în afacerea „Petroklav”, a notei în baza căreia a dispus radierea din Registrul Matricol a mineralierului „Băcești” și a documentelor de plată „P&I” a 500.000 USD din creditul luat prin ipotecarea navei „Băcești” pentru care asigurarea trebuie să fie plătită de navlositorul Borom Anglia, cât și prin omisiunea cu știință a inserării unor date sau împrejurări reale referitoare la proprietatea reală asupra navelor CNM Petromin S.A. cu prilejul ordinelor de retragere a pavilionului românesc arborat de aceste nave”, se constată că această faptă nu există, deoarece nu se poate susține au fost atestate fapte și împrejurări necorespunzătoare adevărului ori a fost omisă, cu știință, inserarea unor date sau împrejurări.
3.Cu privire la infracțiunea de delapidare, constând în aceea că „în septembrie 1992, în calitate de ministru al transporturilor și director (președinte) al B.O.D. Petroklav Inc. Bahamas, după încetarea activității acesteia a acceptat virarea sumei de 500.000 USD în contul deschis la Citibak Londra, de unde și-a însușit-o, prezentând ulterior un extras de cont în care figurează nereal virarea sumei la asiguratorul navei Băcești”, a rezultat că BĂSESCU TRAIAN nu și-a însușit suma de 500.000 USD, așa cum se reține prin actul de învinuire, ci că suma a fost plătită Clubului de asigurări P&I UK Londra și reprezintă contravaloarea asigurării navelor din exploatarea Petromin.
De altfel, cu referire la această presupusă faptă, respectiv delapidare, răspunderea penală s-a prescris la data de 30 septembrie 1999, ca urmare a intrării în vigoare la data de 01.02.2014 a Noului Cod Penal, conform căruia, maximul special al pedepsei pentru infracțiunea de delapidare a fost redus la 7 ani.