Astfel, într-un comunicat de presă, UNTRR anunță că a solicitat Guvernului să permită transporturile rutiere de persoane prin curse neregulate, pentru transportul şoferilor profesionişti şi al lucrătorilor sezonieri din România către alte state.
Poziția UNTRR vine în completarea Ordonanţei militare nr.7/04.04.2020, transportatorii argumentând că documentul permite zborurile efectuate de toţi operatorii aerieni prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri din România către alte state, cu avizul autorităţilor competente din ţara de destinaţie.
„UNTRR consideră că aşa cum se admite plecarea la lucru cu avion charter şi cu autoturism, trebuie să fie permisă şi deplasarea cu autocarele, atât pentru a permite celor care au contracte să meargă la lucru şi să degreveze presiunea pe bugetul statului, cât şi pentru a permite transportatorilor de persoane să organizeze similar cu liniile aeriene tot chartere spre ţari precum Germania, Spania, Franţa”, se menţionează în comunicat.
Multe companii din România preferă transportul cu autocarul pentru organizarea deplasării personalului angajat şi a lucrătorilor sezonieri, având în vedere preţul accesibil, precum şi siguranţa, calitatea şi flexibilitatea serviciilor oferite, mai arată reprezentanții UNTRR.
Potrivit art. 11 din Ordonanţa Militara 7/2020, transportul rutier internaţional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale şi servicii ocazionale este suspendat pentru toate cursele efectuate de către operatorii de transport spre Italia, Spania, Franţa, Germania, Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos şi Turcia şi din aceste ţari către România. Măsura este valabilă pe întreaga perioadă a stării de urgenţă.
Ca să facă față situației, multe companii de transport rutier de marfă apelează în prezent la autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, pentru a organiza deplasarea şoferilor profesionişti români în vederea preluării camioanelor aflate în alte state membre UE. În felul acesta, se asigură în continuare operarea transporturilor rutiere internaţionale în UE.