„Să agreezi la Guvern în data de 14 Septembrie un tarif de referință la autovehiculele peste 16 tone de aproximativ 6.200 lei/an, comunicat atunci de către Vorniceanu Marius, vicepreședinte ASF și să prezinți la o luna distanță un tarif 7.960lei/an, în care pretinzi că profitul asiguratorului este de doar 1% denotă faptul că noi, românii, suntem considerați doar niște vaci de muls ale multinaționalelor. (…) Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România respinge categoric propunerea ASF cu privire la cotația de primă în suma de 7.960 lei a unei polițe RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone și reamintește tuturor faptul că prima de risc pentru această categorie reprezintă 2.011 lei (raport Milliman), iar diferența de 5.949 lei reprezintă costuri administrative și profitul societăților de asigurări pentru produsul RCA”, se arată într-un comunicat de presă al reprezentanților COTAR, remis joi MEDIAFAX.
Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, l-a comparat pe Mișu Negrițoiu, președintele Autorității pentru Supraveghere Financiară cu un „precupeț din piața Matache, ce dorește să mențină un preț ridicat la o ceapă degerată, știind că nu mai are concurență la tarabă”.
„Atunci când cheltuielile firmelor de asigurări sunt de aproape trei ori mai mari decât prima de risc, vorbim fără echivoc despre îmbogățire fără just temei. Industria transportatorilor nu poate susține astfel de costuri dezechilibrate în raport cu daunele produse, România fiind singură țară din Europa, în care cheltuielile de administrare ale firmelor de asigurări sunt triple în raport cu prima de risc și culmea, arbitrul pieței susține o asemenea enormitate” a precizat Ștefănescu.
UNTRR, FORT, APTE 2002 și APULUM au solicitat, marți, ASF să respecte protocolul semnat cu transportatorii rutieri în data de 15 septembrie, privind înghețarea primei de asigurări și să nu încarce RCA cu cheltuieli administrative de 40%, în caz contrar „vor fi reluate protestele naționale”.